7 innlegg i emnet

Skrevet

Gjenoppretning.

Hvor viktig er dette jeg bruker Win10 har vert med fra starten av, jeg brukte dette en del før gjorde noen tapper iblant er jo ikke feilfri men i dag føler jeg at Win10 er og blir bare bedre og bedre. Har ikke så stort behov.

Nå passer jeg Oppdateringer, vedlikehold, og må si det er et flott program, nå så oppretter jeg selv mine punkt vet hvordan maskina er nettopp den dagen, det er sjeldent jeg treng dette. Ville bare prøve i dag og fikk dette svaret. Kjeder meg lidt.

(Systemgjenoppretningen ble ikke fullført. Systemfiler og innstillinger på computeren ble ikke endre.)  

Et eks. Det viste jeg fordi jeg hadde satt på et Tredieparts programvare Malwarebytes og det feilet da så klart.

Bruker ikke det til vanlig alt for dyrt også, og er faktisk blitt dårligere mener jeg så jeg kuttet det ut.

Slo den av, tok en ny Oppretning og denne var godkjent ingen feil. Hvor store krav setter Win10 på dette, tåler dem bare seg selve er mitt spørsmål?

Fordi iblant laster man ned et program man står og trenger er ikke det tillatt?

Finnes der et program som kan luke ut tredieparts programvare, eller er der en annen måte og sjekke sin computer på om man kjøre i grøfta i - allefall få et varsel?

Iblant besøker jeg Venner jeg er ikke Expert på data, dem spør meg jeg har et problem? Vel vi tar en Gjenopprett har enda til gode og sjå en Gjenopprett som er feilfri skal det være Så?

Om noen svare seier jeg Takk jeg kan ikke alt, blir aldri utlært men gleder meg til og følge Win10 fremover også, XP og Win7 var fine program men dette er fremtiden.

God helg til alle på dette Forum.

matbadfl

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Gjenopprett ok.

Jeg kastet en liten Brannfakkels inn i dette Forum. Gjenoppretning har hatt 42 besøk flott det, en ting er å forklare en annen ting er og forstå? Win 10 er min Favoritt og skal jeg nevne flere ting, nei ikke nå men vi er på rett vei.

Microsoft synes vel bare bruk det vi formidler å ferdig med det?    Det holder ikke det, burte Microsoft lempe lidt på krava, ja jeg tror det? Ikke så dumt og ta vare på kundene.

Programmet er flott Sikkerhet også mange ting dem kommer med er faktisk en Ren Gave men vi betaler også for dette. Nå er det så at andre kan levere noe der er behov for også, jeg har 3 program dem vil jeg ha og det er mitt valg, uansett om jeg bruker Win 10 eller ikke dem gjør det jeg ber om, jeg snakker ikke her om Gråsoner.

Dette hetter så fint vi setter dine punkt vi i Gjenopprett uansett hvordan computeren er og setter gjerne et nyt om du laster ned noe nytt,

Det Akseptere jeg ikke, jeg vet hva jeg laster ned, ok ikke alle gjør det, men bommer jeg så gå tilbake så flott Takk Microsoft.

Og tro meg alle kan Bomme også jeg.

Dette fungere Adeles utmerket fordi jeg selv setter mine Punkt, tok en prøve i dag da valgte jeg å bruke det Microsoft hadde satt å det funket ikke jeg visste det, hva gjorde jeg da? Joda det ble bedre men ikke godt nok svar ikke godtatt..

Tok så klart et punkt jeg hadde satt selv ingen problem det ingen feil godkjent. Dette likte jeg.

Jo jeg hadde slått av, et eks jeg her tidligere har nevnt  Malwarebytes + 2 til for å være sikker.

Dette programmet Malwarebytes har jeg hatt i flere år kom ikke og si at vi ikke trenger dette programmet lengre jo fakta treng vi det, for Defender er ikke der det bør være enda og er det krise så funker Malwarebytes og oppgaven er og blir løst, det er bare blitt så dyrt dette programmet. 

Men anbefaler det til folk som sliter og det virker tro meg på det.

Microsoft burte tenke på sine egne ting, få Defender på plass er bedre en og bry seg med andre programmer var kanskje en mulig tanke?  Men husk Avstand fra Nesa til skjermen er 40 cm kanskje det viktigste, det er ingen jobb for Microsoft dette og bry seg om andre programvare kan godt droppes. Hva tjener dem på dette?

Nå har ikke jeg vert plaget, jeg vet hva jeg laster ned. Om Gjenopprett før har vert min Favoritt så er det ikke det lengre aktuelt nå.   (men heller ikke jeg er feilfri vil understreke dette

Men for andre som laster ned er nettopp Gjenopprett en nødvendighet for dem, før var dette redningen, hva vil jeg frem til?

Microsoft får ta vare på egne ting, forbedre disse ikke minst, dem har et Ry og ta vare på syntes dem har Bomma nok i lang tid nå.

Spørsmålet mitt behold Gjenopprett fortsatt, forbedre det lidt ikke la kunder flykte for dem får Verdens beste Operativsystem. Jeg kan og vil fortsatt anbefale Win10 Home - samt Pro versjonen.

matbadfl

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Alexsolaat flott du svarte er nok enig med deg i dette du skriv, etter alle besøk jeg har fått hele 80 så er det tydelig at der er interesse, for meg  det du kom med er godt kjent, dette er mere i retning av, kan ting kan det gjøres bedre dette er ofte et spørsmål som blir reist.

Ideen er jo flott kan ikke si annet, hvorfor ikke jeg trenger det mere og ytterst sjeldent også er vel fordi jeg passer oppdateringer, vedlikehold, vet hva jeg laster ned, kan kanskje lidt mer computer en flere av dem vanlige Brukere.

Win10 er Bra men det er et helt nytt System og bryter nok lidt med XP, å 8.1  det kan skape lidt forvirringer, lidt merkelig egentlig jeg får kontakt stikk innom noen og dem spør kan du hjelpe meg, hvor starter jeg? Ofte en Gjenoppretning i dem fleste tilfelle går det feil, folk laster ned først og spør etterpå og dette liker ikke Microsoft.

I dem fleste tilfelle ruller computeren videre ble lidt bedre ja og så kjøre dem videre til det stopper, folk burte tenke seg om minst 2 gange før dem laster ned, der er så mye skitt i dag som skaper problemer, mitt svar det er ikke Mocrosoft sitt problem nei og ofte snakker vi om Tredieparts programvare.

Jeg seier ikke fjern Gjenoppretning den er flott, men kunne der tilføyes en advarsel som fortalte Brukeren hør her nå er du på Skråplanet, da har dem fått en advarsel da er det opp til den enkelte Bruker selv, Microsoft løser dette enkelt i dag bruk våre programvare ferdig med det.

Dette godtar jeg ikke helt som nevnt jeg har 3 program akter å beholde dem, slår dem gjerne av eller pauser dem dette går fint, nå er det ikke alle som kan fjerne det som lastes ned og da oppstår der en feil, noen kan være utrolig stridige også og fjerne der er program for dette vet det men det er ikke Gull alt som glimter.

Tror ikke jeg skriv mere, dem som driv med Rep av computere skal også leve, og det er så om Geita har hoppa over bekken fordi gresset er grønnere med Win10 og oppdager nei det var dumt bedre før der dem kom fra før Win 8.1 så er ikke Microsoft enig og mange andre er ikke enig dem heller 8.1 lever til 2023 kjøper du ny computer er det nok i fleste tilfelle Win10 som går.

Så svaret ditt var greit Alexsolaat og tror lenka di kan vøre nyttig for flere, jeg er bare ute etter kan ting gjøres bedre, mitt svar er ja.

Nyt sommeren mens den er der her jeg er har vi den hele året. Ha det godt og Takk for dit svar.

matbadfl

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Alexsolaat

Det som er så fint på dette Forum, her kan man stille et spørsmål, og emne er tydelig interesant etter som 111 alt har vert og titta på, at jeg sitter med 3 maskiner alle har tatt Gjenopprett i dag og vellykka også, og som nevnt før Tredieparts programvare kan være årsak?

Om jeg har 3 program som sikkert ikke Microsoft liker så ok, dem bare sover under Gjenoppretning og dem vil jeg ha, bruker Betdefinder Betalt det ble slik på grunn av feil på Defender som nå er rettet.

Sitter med en maskin her til en Venn av meg, hvorfor bry seg med den egentlig? Jo slik er det man støtter hverandre, at der var feil helt klart, sjekka maskina tok opprydding fjerna det han ikke trengte, tok Opp - bakk så klart, deaktiverte 2 program mistanker Tredieparts, fjerna et virus program treng ikke 2.

Sjekka oppdatering helt ok 1803 er på plass, hva med Gjenopprett bruker du det, nei hva er det? Et fåtall bryr seg med dette sette et punkt når maskina er optimalt hvem gjør det, jo jeg gjør dette.

Feil Microsoft gjør jo det ja vel men stoler ikke på dem dei vet jo ikke maskinas tilstand når punktet setts?

Tok en Skanning først, så Gjenopprett å det ble feil 0x80070005 sjekka lidt rundt, rep av Word den er ok, burte jeg ta Ren innstallering nei lot det være, var det dumt?

Og spørsmålet hva med Apper eks App Store har dem rent mel i posen? Alt går jo i Apper nå for tiden. Er lidt usikker her? Og hvordan?

Hvordan er computeren nå, jo Takk jobber normalt den er Rask også og der er jeg nå. Brukeren kan bare rusle videre men finner jeg en løsning så kom igjen.

Er der noen som har et tips på veien videre .Takker jeg for dette, er jeg den eneste med dette problem nei?      Er det noe en vanlig bruker som har anskaffa seg Win 10 bør kunne nei?      En Gjenoppretning ja og tanken er flott fordi alle kan gjøre feil også jeg, skulle hatt det på Kjerringa også men etter mange år er det for sent..

Om ikke jeg er berørt av dette er i seg selv sagt flott men vi kan ikke bare feie det over eller under et teppe og si kjør videre noe må da gjøres, og Win10 er for alle mener Microsoft tar jeg feil her nei.     Ha en fin dag allesammen

matbadfl

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg må si jeg er litt overrasket over din tilsynelatende avhengighet av å bruke Gjenopprettingsalternativet i Windows. For min egen del, tror jeg at jeg kan telle på én hånd hvor mange ganger jeg har benyttet denne funksjonen i Windows. 

Når et "problem" oppstår er det ikke nødvendigvis den beste løsningen å rulle tilbake til forrige gjenopprettingspunkt. Har du malware på datamaskinen, kan dette ha ligget i dvale en stund før det blir aktivert og gjør skade på ditt system. 

Som du selv sier, Windows har ikke nødvendigvis forutsetninger for å vite når et gjenopprettingspunkt bør opprettes - og det er ikke sikkert at du vet heller. Min mening er at et gjenopprettingspunkt bør opprettes så nær en "clean install" som mulig - og ikke være en ukentlig rutine eller sikkerhetsnett for deg. 

Har du så store ytelses- og malwareproblemer som det kan virke som du har, vil jeg i likhet med Alexander over her, anbefale deg en ny, ren installasjon av Windows / tilbakestilling - slik at du blir kvitt alt og kan starte på nytt. Pass da på at du har backup av viktige dokumenter og filer - dette bør du allerede ha plassert i en skyløsning som OneDrive, Google Drive eller Dropbox. 

Til slutt vil jeg gjerne trekke frem noen nyttige artikler vi har publisert her på ITpro, som jeg mener du vil ha nytte av å lese. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Amistrasjonen

138 besøk ikke så verst hadde emnet ikke vert så aktuelt hadde det blitt mange ganger lavere, hvorfor bryr jeg meg? Du har helt rett det er ikke et problem for meg i hele tatt har også nevnt det før i min post men overgang for mange av brukerne så er der kommet et helt nytt System Win10.

Mulig du ikke har oppdaget det selv, der er utrolig stor forskjell fra bruken av XP. 8.0. 8.1 Microsoft har jo selv sagt dette, programmet var ikke ferdig da det ble sluppet, mange feil alle hoppa på det, var Gratis også og vi Nordmenn er helt ekstreme bare det er gratis det vet du også. Tror du har lest om tvangstilstand.

Noen ble tvunget over uten og ha noe valg, jeg sa vent og jeg venta til siste slutt tror dette var lurt, Gjenopprett var nok i starten min Redning og det funka det, jeg gjøre av uvitenhet Brøler så det holdt, landa på beina som katta og bestemte meg for dette er fremtiden Win10 har jeg tro på er nok sta, det er alder som er grunn for det.

Har du læst min post nei tror ikke det Sorry, i dag kan jeg faktisk droppe Gjenopprett og gjør det snart også fordi at Microsoft i dag er lang bedre in sitt rykte jeg trenger det ikke mere.

Fortell meg da hvorfor skriv jeg her, fordi folk vil tilbake der dem var 8.1 dem tviholder på Win7 og forstår dem godt, du som er i Administrasjonen vet godt hvilke bagateller vi snakker om for du er ikke ny på Win10. Oppdateringer feiler låsing av computer etc.

Der er fortsatt mange som sliter, et helt nytt System, hvordan det med  Vedlikehold, hvordan med Rydding, hvordan med Opp Bakk, kjøre med 2 Virus program, Iso fil hva er det? Re-inntall hva nytte tror du dette Forum gjør masse uten det hadde vi tapt alle mann, her kan vi gi råd, her kan vi feile også og det har jeg tydelig gjort fordi jeg tok opp emnet. Og begriper ikke at 138 har giddet og være innom.

(For min egen del, tror jeg at jeg kan telle på én hånd hvor mange ganger jeg har benyttet denne funksjonen i Windows.)    Flott da er vi enig da. 

(Når et "problem" oppstår er det ikke nødvendigvis den beste løsningen å rulle tilbake til forrige gjenopprettingspunkt.)   

Jeg kjøper den også nu setter jeg punkt gammal vane bruker dem ikke kan ikke huske siste gang behovet var der.

Men hva kan vi gjøre bedre med 138 seere må da der være noen som har en ide.

Malware vi har jo Defender ikke alle har det, jeg måtte fjerne den fordi Printeren ikke klarte jobben feilen var ikke Printeren men Defender, dette har jeg svart på også det står lengre oppe, men når folk av gammal vane legg inn flere Virusprogram så blir der krangel. Man kan krangle med et også, (Spør kjerringa) Mendet går over. Å Takk for det.

(Som du selv sier, Windows har ikke nødvendigvis forutsetninger for å vite når et gjenopprettingspunkt bør opprettes - og det er ikke sikkert at du vet heller.)    

Du har rett jeg la mine egne punkt og det funka også jeg var ny på Win10 i dag vet jeg ikke om jeg gidder mere.

Nå har ikke jeg den erfaring som du har derfor er jeg her, kan jo hatt flaks mulig og tro på det jeg gjør mulig det også.

(Har du så store ytelses- og malwareproblemer som det kan virke som du har, vil jeg i likhet med Alexander over her, anbefale deg en ny, ren installasjon av Windows / tilbakestilling - slik at du blir kvitt alt og kan starte på nytt.)

Helt enig den oppgaven har jeg vert nøt til flere gange Faktisk en flott Gave fra Microsoft uten kunne dem pakka ryggsekken og forlatt programmet Ren innstall ikke for meg selv noe problem men for andre, lidt jobb er det jo, det med bacopp + lagringsplass er nok ikke ukjent dette heller for flere ja ikke for meg har man vert med fra 98 så sitter der en del ser du.

Til slutt vil jeg gjerne trekke frem noen nyttige artikler vi har publisert her på ITpro, som jeg mener du vil ha nytte av å lese. 

Er det nødvendig å "renske" Windows Registry? (Både ja og nei CCleaner er ikke noe dårlig program

men kanskje du bør vite hva du gjør)

Antivirusprogram er bare et tillegg til sunn fornuft  (Helt klart derfor er Defender mer en nok)

Nå hopper jeg av men Takker fortsatt om der kommer noe på banen, retter også en Takk til Dere som har deltatt.

matbadfl

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive