Innloggings problem.

3 innlegg i emnet

Skrevet

Innloggings problem

Har i flere år vert på et Forum, fungert helt fint i det siste er kravet til Sikkerhet blitt verre og verre ordet er (Husk meg) bare en bløff det betyr at annen hver dag logg inn igjen.     (Brukernavn eller Password er feil.)

Normalt, det hender det, Glemt passord, Om tapt Password, så bruk dette skjemaet å sette et nytt. Skriv inn brukernavn eller epost nedenfor. Du mottar en epost så du kan endret ditt Password.

Ja Takk for det men der kommer ikke noen løsning på dette.

Jeg har gjort dette men funker så klart ikke, får dette svar. Registreringen er ikke fullstendig. Koden stemmer ikke med den som er vist. Nei for jeg har ingen kode? Har ikke mottatt noen kode på mail heller. En ny kode er vist.     (Fyll inn koden på nytt.)

Normalt skulle jeg vel få denne koden på Email men der er ingen kode. Jeg har 2 Epost adresser Yahoo – Gmail etter flere forsøk gir jeg opp, vil ikke gi opp da har jeg tapt, og hva kan grunn være?

Adblock er slått av, computeren funker normalt bruker Win10 og siste oppdatering også.

Viser til denne Skjermdump    https://ibb.co/nfTtX8     Den er ikke Aktiv i hele tatt om det er fordi jeg ikke har satt koden ja det vet jeg ikke?   

Jeg føler at dette kan være årsaken. Hva ellers?

Logger jeg inn på Yahoo og sender post til Gmail funker det fint, også omvendt så der er ikke feil på mine Eposter. Hvor kan feilen være? Kan ikke tro det er computeren heller, nå Support er helt umulig hva gjør jeg.

Takk for lidt hjelp her syntes det var vanskelig.

matbadf

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei!

Det er nok ikke (nødvendigvis) hos deg feilen ligger. E-postene dine fungerer, som du selv sier. Samtidig har du klart å registrere deg på dette forumet. :-)

Slik jeg leser det, har du to problemer. Det ene er at "Husk meg"-funksjonen ikke fungerer godt nok. Dette kan være relatert til informasjonskapsler i nettleseren din (cookies), eller at nettstedet har satt en svært kort cookie-tid for innlogging. Eksempelvis at nettstedet har satt ett døgn i cookien. 

Det kan også være at du bruker renseverktøy på din datamaskin eller nettleser, som gjør at alle informasjonskapsler slettes. Da vil du oppleve å bli logget ut av nettsteder. 

Er problemet vedvarende ved flere nettsteder, eller kun ett spesifikt? 

Til det andre problemet, vedrørende sikkerhetskode, så er du selv inne på noe. Nettstedet bruker en versjon av Captcha (forkortelse for "Completely Automatet Public Turing test to tell Computers and Humans Apart") - som ikke støttes lenger. Det vil si at det finnes nyere Captcha-versjoner som burde vært implementert på nettstedet. 

Derfor vil ikke få generert denne koden. Dette er der kun nettsted-administratoren som får rettet opp i. 

Håper dette gå deg noen svar og gir deg noen pekepinner på problemet. Men slik jeg ser det, er det sannsynligvis ikke hos deg problemet ligger. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Martin Aleksander Admin.

Jeg Takker for ditt svar det var opplysende på flere måter. Epost fungere begge veier, ja Gmail nok min Favoritt, Yahoo er mer reserve men begge er oppdatert.

Ja jeg har registrert meg på dette Forum, er nok helt i starten men jeg retter en Stor Takk til alle her, masse flott stoff som jeg kan lære av og kanskje også bidra lidt.

(Slik jeg leser det, har du to problemer. Det ene er at "Husk meg"-funksjonen ikke fungerer godt nok. Dette kan være relatert til informasjonskapsler i nettleseren din (Cookes), eller at nettstedet har satt en svært kort Cooke-tid for innlogging. Eksempelvis at nettstedet har satt ett døgn i cookien.) 

Det du forteller her er jeg oppmerksom på og må være lidt var der, jeg av prinsipp bruker kun Google som Nettleser, er flink til og rydde der mulig dette er feil?

Fikk svar fra Malwarebytes fordi jeg var plaget av PUP som egentlig ikke er farlig bare en plage, Malwarebytes ga opp, jeg også, svar jeg installerte et lite program Zemana det tok knekken på PUP borte var det..

Bruker jo Win10 Antivirus programmet Defender hindre min Printer i og Skanne, feilen var Sanntidsbeskyttelse som ikke fungerte nå er det rettet, men få Microsoft til å forstå dette nytter ikke for en Bruker, jeg hadde masse skanning, prøvde Avira, Avast, og nå Betdefinder den ble for meg en vinner og har den i dag fungere for meg Perfekt. Betalt.

Printer virker. Betdefinder liker jeg (kanskje hadde en a-ning kan den lage krøll tror det ikke?)

(Det kan også være at du bruker renseverktøy på din datamaskin eller nettleser, som gjør at alle informasjonskapsler slettes. Da vil du oppleve å bli logget ut av nettsteder. 

Er problemet vedvarende ved flere nettsteder, eller kun ett spesifikt?

Nei ingen problemer noen steder tros bruk av 2 computere alle Win10.

(Til det andre problemet, vedrørende sikkerhetskode, så er du selv inne på noe. Nettstedet bruker en versjon av Captcha (forkortelse for "Completely Automatet Public Turing test to tell Computers and Humans Apart") - som ikke støttes lenger.)

Ja det svaret er jeg også kommet til? Jeg er Gammal selv også jeg går ut på dato jeg kan nok ikke fornyas og godt er nå det?

Men Captcha burte kunne fornyas ser ikke problemet der, hvis ikke så burte Forum finne en annen løsning, jeg har vert med i over 10 år først i det senere har det blitt slik, på en måte kan jeg forstå dette? Dem ønsker ikke nye brukere velkommen mere, dernest Brukere som jeg blir borte som meg, kan det være at dem legger ned virksomheten?

Admin skal der vist være, om det er fyllekjøring så burte han snart komme att, eller han er buret inn for Livstid ikke vet jeg, Support burte trå inn i stedet men han er umulig og få på banen ikke uvanlig det, kanskje reist over til hvor gode Venn Trump å slippe ikke ut fra landet igjen?

(Det vil si at det finnes nyere Captcha-versjoner som burde vært implementert på nettstedet.)

Har du adressen ditt? du skriv her må nok, (nettsted-administratoren som får rettet opp i.) Jeg vet men er han bura inn er jo dette håpløst? 

(Håper dette å gå deg noen svar og gir deg noen pekepinner på problemet. Men slik jeg ser det, er det sannsynligvis ikke hos deg problemet ligger.)

Takk du er nå en trøst i seg selv det ga meg en del svar, om løsning uteble så er jeg klart Takknemlig og man blir ikke for Gammal til og lære sa Gubben på 81 år.   Så Martin kan du ha en god helg og husk nyt sommeren hjemme her er det sommer hele året, vinter er bare på Tv.

Beste hilsen   

matbadfl 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive