Port forward - NAT Loopback

4 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Jeg skal åpne noen porter for mitt webkamera på min NGT inteno dg150b router. Nextgentel har en hjelpeside, men den er uklar på et punkt, nemlig om NAT Loopback.  Jeg har forsøkt å kontakte kundeservice, men svaret derfra er nesten en vits:

Vi har desverre ikke support på port forwarding. Om du har problemer rundt dette temaet som du ikke får lest selv anbefaler vi at du tar kontakt med noen med teknisk erfaring, enten på en elektronikk butikk eller en teknikker som kan hjelpe deg.

Jeg finner mange artikler på nettet om temaet, men alle er litt for tekniske for meg. Derfor håper jeg på et svar her. Jeg har forsøksvis logget meg inn på routeren og under firewall valgt port forward. Da kommer følgende bilde opp (port.jpg -  det første bildet). Det som er spesielt er at NAT Loopback er "ON" i utgangspunktet, men når jeg ser på hjelpesidene så den ikke "ON", se bilde port2. Hjelpesiden dette er hentet fra er denne https://www.nextgentel.no/privat/hjelp/internett/

Skal jeg la NAT Loopback stå på eller av?

port.thumb.jpg.444b5ae9dc84c01c17dbb58d7port2.thumb.jpg.5522534ecbc3b7d44422455f

Endret av llars
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hovedfordelen ved NAT loopback er at den tillater en å behandle ruterenes WAN-adresse som om den var i et LAN. Dette er gunstig hvis du har et vertsnavn knyttet til IP-adressen til WAN-en, eller bare hvis du vil ha tilgang til tjenester via WAN-adressen din i stedet for å håndtere den interne LAN-adressen.

Jeg tror ikke det har noe å si for deg om den er på eller av i ditt tilfelle.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei igjen, pijano

Takk for greit svar. Det beroliger meg.

En annen ting når vi først "snakkes", hva med å sørge for at itpro bruker https?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei og takk for tilbakemelding.

Et godt poeng. Vet ikke om det lar seg gjøre, slik forumet er nå, men kan ta det opp med redaksjonen. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive