Statistikk over databruk på fast bredbånd

2 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Jeg har adsl på hytta til kr. 429 i måneden og får ca 8 Mbits for det. Talkmore har 50 Mbits for kr. 449, men ny router koster litt.

Men jeg er mer usikker på om mitt og barnas databruk er for stort. Alle har padder og det strømmes og strømmes, spilles online og mye går på skylagring. I det siste er pc og brett blitt erstatning for tv slik at filmer og mye annet går bare på disse devicene.

Casting av en film på Canal Digital i HD-format kan være på opptil 7 GB (lavere på Nrk eller Netflix).Det virker umiddelbart som om 50GB bare holder en uke og ikke en måned.

Jeg trenger derfor å få laget en statistikk over forbruk over noen måneder for å se om mobilt bredbånd holder. Finnes det et program som kan ordne det - på routerens forbruk.

Endret av llars
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Løst. Jeg fant ut at jeg kunne gå inn på min Inteno 150B router velge expert mode og se på Status og derunder DSL hvor jeg fant Transmitted og Received. Store tall i bytes som enkelt lar seg konvertere til MB og GB med http://whatsabyte.com/P1/byteconverter.htm

Da min router ble restartet i går kveld pga feil på den så vet jeg nå hvor mye jeg har brukt på knapt et døgn og kan sjekke dette litt over tid for å få forbruket.

Tallene inneholder også resending og feil og det er både opp og ned som teller når skal sammenligne mot mobilt bredbånd. Ca 1/2 GB bare vanlig lesing av forums og aviser på nett i 1 døgn var mye mere enn jeg ante. Tallene blir nok stygge når jeg får barn og barnebarn på besøk om et par uker.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive