Samsung S4 Får Ikke Hentet IP-Adresse

4 innlegg i emnet

Skrevet

Så min far har problemer med Wi-Fi hjemme der telefonen ikke får hentet IP-adressen. Når jeg prøver å koble til står det bare "Får ikke hentet IP-adresse" og jeg har så langt ikke klart å finne noe på det.

Selv har jeg koblet på nettet uten problemer med 2 telefoner, PC, 3DS og datamaskinen til lillebror.

Telefonen får koblet til andre nettverk, vi har kjørt rundt og testet på jobben hans, på en butikk som har wi-fi og et bibliotek.

Dersom noen har noen idéer til hvordan vi kan finne ut noe mer om problemet så ville jeg vært veldig takknemlig! 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei.

Dette høres rart ut, ettersom den kobler fint til andre trådløse nett.

Har faren din egen ruter, eller er det et ruter/modem fra ISP?

Hvis førstnevnte, ville jeg sjekke innstillingene i ruteren der for å se om mobilen muligens har en sperre mot nettet. Dette kan også en tredjeparts brannmur på en PC i huset forårsake. Flere av disse programvarene har egenskapen i for å passe på enhetene som kobles til nettet, faktisk er dine enheter, og hvis en sperrer de ute (fordi man ikke kjenner igjen enheten en får spørsmål om, eller bare er usikker og sperrer), så kan det også være en grunn.

Jeg ville evn. resette ruteren som første forsøk og sjekket etter fastvareoppdateringer.

Hvis ruteren er fra ISP, kan det være greit å høre med dem.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ok, hva mener du med ISP??

Han sier selv at ruteren er fra Lyse da det er det som står på kvittering for regningen. Telefonen er en han har via jobb men har fungert fint med nettet i årevis frem til nå. Da snapchat har rukket å bruke 1.5 gb data via mobildata så tenker jeg den har vært koblet ute fra wifi i opp til en uke...

Vi har resatt ruteren nå og venter på resultat. Dog det var det første jeg spurte gubben om og han sa ja... men nei nå da! XD

Telefonen kan fortsatt ikke hente IP-adressen. Og jeg har sjekket at alle instillinger for data samsvarer med mine egne instillinger...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

ISP er internettleverandøren (internet service provider). Beklager, så vant til å bruke det. :-).

Det neste jeg da ville forsøkt er å resette wifi-innstillingene på telefonen, eller la telefonen glemme nettverket hjemme.

https://forums.androidcentral.com/ambassador-guides-tips-how-tos/326698-guide-troubleshooting-wi-fi-connection-problems.html

Hvis ikke det fungerer, slå av telefonen, ta ut batteriet (hvis det er mulig) i et halv minutt, så sett det inn og start opp igjen.

Det er noen flere tips her: https://thedroidguy.com/2015/09/how-to-fix-samsung-galaxy-s4-unfortunately-internet-has-stopped-error-other-internet-related-issues-1049829

Når en søker på mobilen og internett-problemer, får en opp mange treff. Selv om den fungerer fint andre steder, så kan det være den som er problemet her.

Endret av pijano
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive