Bilder på Galaxy eller Huawei pad vs ipad

5 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Jeg har slitt lenge med mine ipad air2 når det gjelder en stor bildesamling. Det dreier seg om bilder fra ca 1900 til idag fordelt på år med tilsammen ca 10000 bilder. Nå har jeg etterhvert fått bekreftet fra apple at de erkjenner flere av de problemene jeg har slitt med.

1. Dette gjelder at overføring / sync fra Itunes til Ipad ikke klarer mere enn 2-300 bilder av gangen. Dette er blitt værre i de seneste oppdateringene av op.sys.

2. Hvis to eller flere bilder er nesten like så "slår padden" disse sammen og viser bare en. Jeg forstod lenge ikke hvorfor jeg stadig manglet ett eller to bilder, men fant til slutt forklaringen. NB. De var ikke helt like og Doublekiller fant ikke likhet.

3. Noen ganger kommer ikke bilder inn på padden via sync fra Itunes. Senest idag hadde jeg 82 bilder fordelt på 2012, 2013 og 2014 fra digitalt kamera. Alle andre bilder fra samme kamera har funket greit, men ikke disse. Etter mye slit fant jeg å åpne dem i Paint, Lagre som med jpeg kvalitet og deretter endre til nytt navn før lagring. NB. Hvis jeg ikke passer på å bruke undermenyen "jpeg kvalitet", men bare lagre som jpg så funker bildet ikke på padden. Årsaken til dette problem har jeg ikke funnet, men absolutt alle parametre på bildene er som de skal være sammenlignet med andre godtatte bilder.

3. Jeg sliter med sorteringen. Etter mye om og men så har jeg funnet løsningen for ipad, men den er tungvindt. Bildene sorteres der kun etter opprettelsedato/tid og jeg må endre Exif via f.eks. Photo Studio for å få riktig sortering på scannede bilder (som selvsagt skal ha annen oppr.dato enn scanneren gir). I Utforsker kan en f.eks. bruke navn som sortering og det er ofte bedre. Det beste er å kunne veksle mellom.

4. Jeg ønsker at det skal være mulig å vise bildene fra padden på TV og har ikke funnet noen løsning på det.

Mitt spørsmål her er ikke løsning på disse punkter, men om dette funker bedre på Galaxy. Noen som har erfaring med den?

Endret av llars
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg tenker at det kommer mer an på appene du bruker til å vise bilder enn selve enheten. Her er det vel itunes som er problemet - så jeg vet ikke om det finnes andre altternativer for overføring av bilder.

Når det er sagt - jeg ville langt på vei foretrukket en laptop istf. nettbrett pga bedre prosessor etc og større utvalg av programmer for visning av bilder. Så om du skulle velge et annet media ipad så tenker jeg at en laptop må være bedre enn et annet nettbrett.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei.

Jeg er selvfølgelig enig i at en pc/laptop er bedre til mye enn en pad, men fordelen med en pad er at den er lettere å håndtere. Nå ser jeg for øvrig at det finnes noen andre programmer som kan bistå itunes, men de koster penger. Noe finnes her https://www.techadvisor.co.uk/how-to/apple/how-to-transfer-videos-to-ipad-3512138/

Det gjelder riktignok videoer, men teknikken er nesten den samme for bilder, men uansett så er alle løsninger veldig trege.

Jeg har en Huawei mobil og er blitt ganske stor fan av den. De har flere elegante (og kjemperaske) løsninger for ovf fra / til pc for mobil og nettbrett når det gjelder bilder og videoer og jeg bytter kanskje til et slikt nettbrett om ikke så lenge. Mine gamle ipad air 2 har fortsatt ganske brukbare bruktpriser så differansen blir ikke stor og da jeg ikke har noe annet i eple-universet så er det kanskje like greit.

Jeg kan også tilføye at jeg nå etter mye arbeid har klart å få alle bilder på plass på ipadden, men merker at jeg nærmer meg det absolutte maksimum av bilder som den kan takle. Det ser jeg bl.a. ved at jeg har mistet visning av totaltallet bilder og at vekslingen mellom år og hendelser etc. ikke lenger fungerer ordentlig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mange av appene som koster penger finnes også i gratisversjoner - dog med begrensninger eller reklamevisning. Men det gir iallefall en mulighet til å vurdere om det fungerer eller ikke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nå har jeg fått manualen til Huawei Mediapad M5 og ser at alle mine problemer med ipad er løst der. Så langt har jeg heller ikke funnet et eneste punkt hvor ipad air2 er bedre enn Huawei. Det virker som om Huawei er mange år foran ipad.

Selv om jeg endelig etter mange dagers strev har klart å legge inn på ipadden så kommer jeg til å bytte ganske snart.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive