9 innlegg i emnet

Skrevet

Fikk NetCam 360 i velkomstgave (så ikke kjøpt i butikk) og installerte som bruksanvisningen beskrev. Fungerer kjempefint mens jeg sitter i stua, men når jeg (mobilen) forsvinner ut av hjemmenettverkets rekkevidde, får jeg ikke sett på det via appen! Har også kobla kameraet til pc'en, og man kan se på via pc (som er i samme rom som kameraet) - så kameraet har tydeligvis nettilgang. Men når jeg går inn i appen på mobil utenfor huset, så står det at kameraet ikke er tilkobla. Et par ganger har det likevel gått an å se på det via appen når jeg har vært borte - så HELT på tryne er det ikke. Bare jeg som ikke forstår hvordan det har gått til..! :o 

Er det noen her som har en idé om hva jeg har gjort feil eller ikke helt riktig? Eller er det kamera- eller app-feil? (Dersom det er problem med appen - - hvilken annen app kan jeg bruke?)

Lysegrønn på tekniske ting som ikke virker som de tilsynelatende skal gjøre, så håper noen kan hjelpe meg på en lettforklart måte! ;) 

27751513_10156043082070050_4448879665025238876_n.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Høres ut som et brannmur-problem.

Har du manualen til denne? Er det en port som må åpnes i ruter, muligens?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for forslag! :)
I bruksanvisningen står det svært lite. Egentlig bare hvordan man kobler kameraet til mobilen og pc. Ikke noe support-side som kan hjelpe meg mer enn installasjon, heller. Har funnet en mailadresse, men ikke fått svar (3-4 uker siden jeg sendte dit).
Mulig at det må åpnes en port i ruter, men har ikke skjønt hvordan!? Dessuten står det jo at dette skal være så innmari enkelt..! ;)  Brannmur på mobilen? Skal sies at jeg ikke kobla til pc før ETTER at jeg skjønte at det ikke fungerte første gangen! 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er brannmuren i ruteren som blokkerer, ikke i mobilen, så man må sette opp portforward i ruteren, slik at du får kontakt over internett.

Denne mannen forklarer veldig grundig portforwarding, om du orker å se hele videoen: https://www.youtube.com/watch?v=dmQnJRXbzEk&ab_channel=ElitheComputerGuy

Kort forklart, så må du videreformidle port 80 til IP-adressen til kameraet ditt i ruterens brukergrensesnitt. Og du må reservere IP-adressen til kameraet under DHCP-oppsettet, slik at den ikke skifter intern IP.

Det kan hende at ISP har sperret port 80, slik at du må prøve 81, eller 82 i stedet, men om appen på mobilen fungerer da, er jeg usikker på, hvis ikke dette også kan settes manuelt der. Da må du evn. bruke nettleser på mobilen i stedet, og sette inn WAN-ip-adresse og spesifisere port, som f.eks: http://182.37.154.136:81. Nå endrer ISP denne IP-adressen fra tid til annen, så da bør man sette opp en DDNS-løsning: https://dyn.com/dynamic-dns/ slik at det ikke har noe å si om denne endres, da logger du inn med en e-postlignende adresse i stedet for IP.

Dette ble kanskje litt gresk? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hehe - ja, det ble mer enn gresk, dessverre..! :o  Har hørt begrepene før, men aldri satt meg inn i det. Høres da fryktelig vanskelig ut?! Kanskje like greit å bare droppe det hele! ;)  Så jo ut som det skulle være så innmari enkelt, siden det er "P2P" - bare plugg i, installer til mobil - og vipps!! :D:D:D 

Men seriøst... Kan det stemme at det ikke er andre "feil"? Siden den jo HAR fungert et par ganger? 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det bør jo ikke være det, men...

Heter appen Netcam?

I følge android-butikken (Google Play), så skal det ikke være behov for portforward, kun plug and play, som du skriver.

Nå er det en god del folk som har skrevet negativt om appen, at den sjelden fungerer, blandt annet og at kundeservice ikke hører fra seg...

Har du forsøkt å resette kameraet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, det stemmer - det er Netcam. Det står det samme i bruksanvisningen som i Google Play; at det ikke skal være behov for annet enn P2P - så det var det jeg håpa på! ;) Har også lest de andre tilbakemeldingene der, så "håper" jo sånn sett at det er appen som er feil. Men kan jeg da bruke en annen app? Hvilken som helst? (Er ikke så kjent med Android, da jeg nettopp har konvertert fra Microsoft..! :D )
Ja, jeg har prøvd å resette kameraet - det var vel etter jeg gjorde det at det funka litt, tror jeg! 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det virker som om appen ikke er helt bra da. Du kan jo søke i play store og se om det finnes noe annet. Ligger en til der som heter Cam360.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jepp, takk - da får jeg bare prøve!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive