5 innlegg i emnet

Skrevet

Hei. Finnes det noen her på forumet, eller "noen som vet om noen" som kan hjelpe meg å få min Xiaomi-telefon tilbake til norsk eller engelsk språk? Etter en oppdatering av telefonen  var alt av engelsk på telefonen borte! Fikk etterhvert funnet en innstilling på telefonen som tillot engelsk språk, men kun å lese noen få englske ord, alt ellers, innstillinger, apper, ja alt ellers er på kinesisk! Har lett på div. forum, mail til Xiaomi i Singapore, som forøvrig ber meg søke om å tillatelse til å endre fra kinesisk til engelsk, enda telefonen er kjøpt legalt med engelsk som "operativspråk" som standard! Min engelskforståelse av tekniske faguttrykk er heller ikke hva den burde være, så derfor spør jeg her: Er det et menneske her som kan/vil hjelpe meg med dette? Håper noen forstår hva jeg mener, og evt. tar kontakt for nærmere forklaring? Eventuell mail kan sendes til: perlageng@1337.no  Vennlig hilsen, "tundra"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har du "rootet" telefonen, eller skjedde dette etter en vanlig system-oppdatering?

Hvis sistnevnte, har du forsøkt å sette tastaturet tilbake til Google-tastatur, eller Swift Key?

http://en.miui.com/thread-240391-1-1.html

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei "pijano". Takk for svar.  Jeg trodde det skulle være en oppdatering, men ikke slik som de man vanligvis får "automatisk" tilsendt. Jeg har prøvet de tingene du foreslo, men den vil ikke "ta til seg noe som helst som er engelsk". Vet ikke om du skjønte hva jeg mente i innlegget mitt, kanskje litt krøkkete forklart, men jeg har fått div. forslag både fra Xiaomi-forum og offisiell kontakt i Singapore, men alt dette innebærer masse tekniske ting jeg ikke tør å gi meg utpå! Men, om du har et forslag, så kom med det!  På forhånd takk, hilsen "tundra"

IMG_20171217_163529 Xiaomi.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ok, så alle apper og språk generelt har blitt kinesisk?

Nå skriver du ikke hva slags telefon du har, men det bør være noenlunde samme fremgangsmåte på disse.

Se om denne videoen kan være til hjelp for å endre språk: https://www.youtube.com/watch?v=BfE2Fgl7tkQ

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei igjen, "pijano".     Ja, alle apper og alt ellers, bortsett fra, som du ser på bildet vedlagt, er kinesisk. Med det OS-et som ligger på telefonen nå får jeg ikke lastet ned hverken Google eller annet som kinamannen ikke liker! Ikke engang Swift-Key! Men jeg skal prøve den videoen du linket til. Forøvrig er det en Xiaomi Mi3, (nevnt etpar ganger uten modellbetgnelse)  Takker igjen for svar! Hilsen "tundra"

Hei igjen, "pijano".     Ja, alle apper og alt ellers, bortsett fra, som du ser på bildet vedlagt, er kinesisk. Med det OS-et som ligger på telefonen nå får jeg ikke lastet ned hverken Google eller annet som kinamannen ikke liker! Ikke engang Swift-Key! Men jeg skal prøve den videoen du linket til. Forøvrig er det en Xiaomi Mi3, (nevnt etpar ganger uten modellbetgnelse)  Takker igjen for svar! Hilsen "tundra"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive