Overvåkning av utstyr!

6 innlegg i emnet

Skrevet

God Kveld!

For å blåse litt liv i Formuet, lurer jeg på om noen har noen flotte verktøy for overvåking av diverse nettverksenheter? SNMP eller noe lignende? Helst gratis :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hei, 

nagios er fantastisk, jeg kjører selv overvåkning på nettverks utstyr med dette. Både wlan kontroller for AP sjekk, cisco switcher, Konica minolta printere, HP printere, Qnap nas o.s.v 

jeg har selv en media wiki jeg bygger opp med bruker veiledning på blandt annet dette som ligger på:  http://laering.it-bergeland.no  - se under Ubuntu server

du har også andre muligheter med innebygd ticket basert support system som spiceworks. 

Jeg kan virkelig anbefale nagios som har støtte og plugins for det aller meste :)

Endret av PowerBird
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skulle det være ønskelig med noe spesifikk hjelp på nagios er det bare å spørre :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

bilde fra overvåkning på printer

nagiostilitpro.JPG

bilde fra overvåkning server

nagiostilitproserver.JPG

bilde fra overvåkning Nas

nagiostilitproNas.JPG

Endret av PowerBird
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det siste året så har jeg brukt Zabbix både privat og i jobb, den støtter alt av overvåking sonder som SNMP og RMON, den har også egen klient du kan installere for å få full overskit over enhetet utover nettverkstatus, hvis det er en dum enhet kan du også sette en ping overvåking mot den

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive