1call og Tp-Link router

3 innlegg i emnet

Skrevet

Hei ny bruker her! 

Vil kalle meg noenlunde data kyndig på noen områder, men mobilt bredbånd og oppsett av router er ikke min sterkeste side. hadde trodd og håpet at det var for det meste plug&play men om du velger en router som 1call ikke selger så viser det seg og være ikke tilfelle.

Er avhengig av kablet internett til 2 av maskinene i huset og trådløst til nettbrett, tlf.etc. Derfor kjøpte jeg en Tp-Link 300mbps wireless 4G LTE router med sim kort leser, WAN port og 3 LAN porter på komplett.no

type TP-LINK TL-MR6400 

Problemet et at etter jeg har aktivert sim kortet ifra Onecall og abonnement er aktivt , gått inn på siden til Routeren og tatt Quick setup wisard så ser det ut at alt har gått greit med den står bare på connecting, og kobler ikke til nettet. har aktivert data roaming.

OneCall kunne ikke hjelpe siden de ikke kjenner til routeren, komplett kunne heller ikke siden de trodde kanskje at den hadde kompatibilets problemer med OneCall, og henviste meg til tlf kundeservice, men de stenger kl 4 og jeg jobber stort sett til kl 7 hver kveld.

håper på at noen troll menn kan hjelpe meg her  :)

ps. legger ved noen screenshots ifra Router siden....

received_10155854924290120.png

received_10155854924450120.png

received_10155854924445120.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hehe, du trenger ikke være mer trollmann enn å bare gå rett på produsentens hjemmeside (http://www.tp-link.com/no/) og starte en chat. Sitter nå klokka 2 på natta og det er faktisk en person som responderer.

Har allerede prøvd å hjelpe, men jeg har jo selfølgelig ikke detaljene om abonnemanget ditt, så du får ta samtalen på livechatten videre (følg linken over).

Welcome to LiveChat    
CathySupport Agent

Cathy1:59 am Hello, how may I help you?

Visitor TP-LINK TL-MR6400. When connecting to internet via sim card, it stuck at "connecting".

Cathy may I know who is your internet service provider?

Visitor NetCom (Norway)

Cathy thank you, did you check APN and dial number with NetCom

Visitor Onecall (NetCom) claims that they don't know the model and just reffered to manufactor.

Cathy the APN is like a password provided by ISP, if you don't know that, we can't make the router to work

besides, is the sim card working on a phone?

Visitor Ok thanks, I just trying to help a guy that is not living near me. Can I just refer to this conversation (copy text and send to him) so he can make contact directly, since I cannot get those details?

To this site - and livechat of course.

Cathy yes, you can

Visitor Thanks Read

[edit]
copy/paste'n fra livechatten tar seg selfølgelig ikke like godt ut i rent tekstformat, men du skjønner sikkert tegninga.

Endret av Geir_HK
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takker  så utrolig mye for hjelpen Geir_HK!

Hva Cathy i kundesupport svarte til deg fikk meg til og tenke, spesielt hva ho skrev om hva APN er, så jeg søkte litt om det på nettet og fant OneCall Internet innstillinger , er i utgangs punktet akkurat det samme som mobilen din bruker for og koble opp til nettet, så skrev inn disse og vips så var det i orden! :)   

legger ved screenshot slik at andre kan ha hjelp av det.

received_10155857278220120.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive