[LØST] Nytt hovedkort - Multicom (Clevo) W650rc1

4 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hei og hå godtfolk! :)

Har en Multicom Xishan W650rc1 som har fått en vannskade. Leverte den inn til Multicom og de mente den var "beyond repair", men ser at hovedkortet har fått eireskader, og siden PCen er såpass ny (ca 1 år gammel) tenkte jeg det kunne være et fint prosjekt å prøve å reparere. Tenkte å starte med hovedkortet.

Men, deler til en bærbar er ikke akkurat "hyllevare" som det er på stasjonære.. Lurer derfor på om noen vet hvor det kan være mulig å shoppe et hovedkort til denne maskina? Gjerne norsk hvis mulig, men regner med jeg må gå over dammen.

Produsent av PCene er Clevo, og modellnavn er W650rc1 CFB1.

Specs sakset fra Multicoms sider:

Sitat

Intel Core i7-6700HQ, 16GB DDR4, 500GB SSD + 1TB, GeForce GTX 950M 2GB.

Any pointers? Finner lite på ebay,,,

Endret av Klykken
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skudd i blinde: Har du forsøkt å kontakte Clevo?

Eventuelt kunne du jo spurt deg frem til hvem i norge som har reprasjonsavtale med Clevo, prøvd å kontaktet dette verkstedet (om det finnes) og spurt om de har tilgang på et hovedkort, brukt eller nytt. Tenker at det bør jo eksistere en tilsvarende reprasjonsmaskin med ytre skade og intakt hovedkort.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Har tenkt i de baner og kontaktet Multicom. Sendte en e-post igår, så får vi se :)

Kan også sende en i retning clevo, ja. Hvorfor ikke! :D

EDIT:
Kan også kjøpe brukt PC med f.eks ødelagt skjerm/harddisk osv hvis det er aktuelt. Hvis det er noen som har så rop ut.

Endret av Klykken
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ser ut til at prosjektet må skrinlegges, da det ikke er økonomi i å kjøpe nytt. 500£ for nytt hovedkort fra Clevo. Multicom opererer med samme. 

Brukt PC er ikke å oppdrive, heller. Dukker det opp og jeg kjøper så vil jeg oppdatere denne tråden med hvordan det har gått! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive