Pixelert skjerm etter dvale

4 innlegg i emnet

Skrevet

Hei!

Etter at laptopen min har vært i dvale og jeg skrur den på igjen er skjermen helt pixelert, men jeg kan bevege på musen (den firkantede saken på bildet), og det blinker og ordner litt. Jeg har koblet til ekstern skjerm på HDMI, som fungerer helt fint samtidig som laptopskjermen står fast med pikslene sine. Skrur jeg pc'en av og på er den god som ny, men setter jeg den i dvale mens den er sånn våkner den og er fortsatt sånn. 

Alle grafikkdrivere er oppdatert
Windows update sier at alt nyeste er installert
Pc'en er en Multicom Kunshan p950
GPU: Intel(R) HD Graphics 630 og NVIDIA GeForce GTX 1070 Max-Q

Noen som har peiling på hva som er galt, og hva jeg kan gjøre for å fikse den?

20170915_153006.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei.

Det kan hende at PC-en mangler oppdatering, kan ofte være bios som forårsaker slikt, evn skjermkortdrivere.

Multicom bruker Dropbox for nedlasting av driver, og det ønsker jeg ikke å installere, men du kan jo sjekke om det er noe som kan løse problemet ditt her: https://www.dropbox.com/sh/2j7g0428fq8tpf1/AAC85xhDmkFZuwZNt-vIt66ga/Kunshan?dl=0

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for svar, men har allerede lasta ned og installert alle driverne mine derfra. Det er det første jeg gjorte etter w10 var installert. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei.

Beklager sent svar.

Oppdaterte du BIOS også?

Kom denne PC-en med Windows 10, eller har du oppgradert fra tidligere operativsystem?

Kunne du forsøke å se etter skjermkort-drivere på Nvidias nettsider (hvis ikke hovedkortet og chippen krever drivere fra produsenten)?

En ting du også kan forsøke, høyreklikk på Windows-ikonet ved start, velg Ledetekst som administrator, skriv inn denne kommandoen etterfulgt av Enter: sfc /scannow. Gi beskjed om du får feilmeldinger.

Du kan også gå inn på strømstyringsplan under kontrollpanelet og sjekke at PC-en tillater dvalemodus på batteri.

Hvis du har oppgradert, eller reinsstallert Windows 10, hvordan har du gjort det, fikk du feilmeldinger, forresten?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive