RAID 0 ekstern USB - Lav hastighet

3 innlegg i emnet

Skrevet

Hei folkens.

Jeg kjøpte en Icy Box 2-brønn RAID ekstern harddisk-kabinett for noen dager siden : http://www.raidsonic.de/products/external_cases/soho_raid/index_en.php?we_objectID=3239

Jeg har to identiske Kingston 960GB SSD som jeg vil kjøre i RAID 0 via USB 3.0

Har fulgt anvisningen til punkt og prikke, men opplever dårlig hastighet ved måling med Crystaldisk og Atto.

Diskene er formatert før de ble satt inn i kabinettet, velger riktig "pin" på kabinettet og bekrefter valget med knappen bakpå enheten. Disk manager ser begge diskene som ett volum på 1,7TB og jeg formaterer dette volumet som vanlig. Når jeg kjører Crystaldiskmark så får jeg rundt 280mb/s read og 398mb/s write.

Begge diskene er testet i en vanlig ekstern harddisk-kabinett før montering og der ser jeg full speed (550 read / 522 write).

Testet med å velge 'Large' (JBOD?) og 'Singel' på den nye Icy Box kabinettet og da får jeg disse resultatene :

Large : 400 read / 60 write

Singel : 550 read / 522 write (altså samme som testet før med diskene hver for seg)

Etter å ha lest guide på nett om oppsett av RAID 0 i windows så må diskene gjøres om til dynamiske disker.

Dette er ikke mulig via USB, og etter å ha vært i kontakt med Icy Box support så skal dette ikke være noe problem for RAID kontrolleren i enheten skal ta seg av dette på hardware basis.

Noen som har tips til hva som kan være feil?

Icy Box RAID0_2.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Kanskje du kunne prøve å fjerne alt av partisjoner på ssd'ene før du setter de opp i raid - sånn i tilfelle boksen er i stan d til å detektere type disk / partisjonering selv - men det burde kanskje ikke ha noe å si.

Noe annet du kunne testet, er at du prøver å formattere med forskjellig blokk-størrelse for hver gang og se om dette har betydning for hastigheten.

Ellers foreslår jeg at du prøver å kontakte support (hos produsenten altså) og legge frem problemstillinga.

Endret av Geir_HK
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for svar.

Jeg har forsøkt å fjerne partisjoner før jeg har satt de i RAID, men samme resultat.

Forsøkte med forskjellige blokk-størrelser slik du anbefalte, men der også samme resultat.

Har kontaktet support igjen og de skulle eskalere problemstillingen til fabrikken. Så nå venter jeg svar fra de, hvilket jeg håper ikke tar uker  :huh:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive