Problemer med lagring på Mac

2 innlegg i emnet

Skrevet

Har et spørsmål angående lagring på Mac. Over en lengre periode har det konstant dukket opp varsel om at jeg ikke har mer ledig plass på maskinen. Hver gang har jeg gått inn og slettet både dokumenter, bilder og programmer, og deretter sett at det har blitt ledig plass. Kort tid etter kommer samme varselet tilbake, selv om jeg verken har overført nye bilder eller lastet ned noe. Det virker som om minnet fyller seg opp av en eller annen grunn. Allerede i går tok jeg runden og slettet, og hadde da 11GB ledig minne. Likevel fikk jeg opp samme varsel i dag igjen, og hadde plutselig "null kB av 120,11 GB ledig". 
Er det noen som vet hva som forårsaker dette, og evt vet om en løsning? 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei.

Ingen erfaring med Mac, dessverre, men ser jo en del tips her: http://www.macworld.co.uk/how-to/mac-software/get-more-storage-space-on-mac-3504803/

Du har sikkert gått gjennom mye av dette, men det jeg legger merke til, er at "appene" også bruker masse data og det er en del som er "opprenskingsbare"

I tillegg, hvis du har masse musikk i iTunes-biblioteket, så anbefaler de å abonnere på Apple Music, eller iTunes Match, slik at du får dem opp i skyen i stedet, så heller ha backup av filene på en ekstern harddisk i tillegg til skyen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive