Bridge fra A med kablet nettverk til B (2 hytter)

3 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Det burde gå greit med https://www.proshop.no/Aksesspunkt/Ubiquiti-NanoStation-M5-5GHz-AirMax/2424001?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

men jeg sliter med å få god nok info.

Det som er klart er at jeg trenger 2 stk Nanostation (eller tilsvarende) hvor A er koblet til mitt ordinære nettverk basert på fasttelefonlinjen (NGT) og B er på en annen hytte 100 m derfra.

A settes opp som bridge og aksesspunkt

B settes opp som bridge og ?

Videoer på youtube indikerer at B kan settes opp som bridge og station og da må en i tillegg ha en trådløs router der, men jeg har fått inntrykk av at routeren kan erstattes av et aksesspunkt.  Det jeg er veldig usikker på er om dette aksesspunktet kan være selve punkt B (Nanostation).

Når det gjelder oppsett (valg av) aksesspunkt / station er det ulike beskrivelser og jeg lurer på om hva som er forskjell på "Aksess point WDS" eller "Aksess point" og "Station WDS" eller "Station".

Endret av llars
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg er også usikker om bridge er det beste eller om jeg skal gå for repeater. Det avgjørende for meg er at brukere på punkt B får samme funksjonalitet som de på punkt A både for nedlasting og opplasting.

Jeg "ser" mulig problem hvis både nanostation på punkt A og på punkt B forstyrrer hverandre (er på samme sekvens) hvis begge er aksesspunkt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive