trådløst-ethernett? Utilgjengelig trådløst nettverk

5 innlegg i emnet

Skrevet

Hei. Plutselig fikk jeg et, for meg, nytt "symbol" nede i høyre hjørne på skjermen på min stasjonær-pc! Og med det fulgte at jeg ikke "kom på nett"! Symbolet skal vise tilkobling til "ethernett", noe jeg knapt visste om, og aldri har vært tilkoblet, da jeg alltid bare har hatt, og har, trådløst nett via husverten helt legalt med passord og det hele! Det rare er at jeg sitter ved siden av den stasjonære med en bærbar pc som ikke har det samme problemet, alltid koblet til det samme nettverket! Hastigheten på den stasjonære pc-en, både ved ned og opplasting var noe tregere enn de bærbare så jeg kjøpte et nytt nettverkskort for å evt. kunne forbedre dette og evt. løse problemet med at jeg ikke kommer på nett, men det hjalp ingen ting.  Har prøvet de tingene jeg tror har vært mulige, men får stadig beskjed om:  "Du er ikke tilkoblet noen nettverk." Kan noen være snill å hjelpe meg? På forhånd takk for mulig hjelp, "tundra".

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hei.

Ettersom du har et nytt nettverkskort, så må det settes opp på nytt for å koble til husvertens nett, med passord og det hele.

Du vil alltid se andre tilgjengelige nett i nærheten, men kobles ikke til noe, før du gjør det selv.

Klikk på ikonet nede, velg det nettverket som du vet er husvertens, pass på at det haket for at det skal huske nettverket / eller alltid skal koble til, så skriver du inn passordet.

Hvis ikke det fungerer, høyreklikk på samme ikon, velg. "Feilsøk problemer", og la PC-en fikse selv.

Hvis det fortsatt ikke fungerer, fulgte det med en driver-CD med nettverkskortet? Windows 10 har nok drivere til de fleste, men kjør installering via CD-en, så du får installert driverne korrekt.

Endret av pijano
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei "pijano".  Takker for svar, men hadde prøvet de det du nevnte, men saken var at det ikke kom opp "nettverk i nærheten" tilgjengelig som mulighet for å klikke meg på! Det er jeg jo kjent med fra de andre pc-ene i huset, men ikke på den! Hadde kjørt cd-en som fulgte med også når jeg fikk det nye kortet, men kjørte det igjen og klikket meg på som administrator på exe-filen, da kom de vanlige påloggingsalternativene til syne!! Nu er alt frid och fryd! Nå har jeg ca 60 Mbs ned, og ca. 20 Mbs opp, 7 ping! Klager ikke på det. Anyway, takker for svar og ha en fortsatt fin sommer!  "tundra"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så fint at du fant en løsning på disse nettverkeproblemene dine til slutt, foresten klarte Canal Digital å finne noen feil mens de var hos deg sist uke?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei Knut.

Nei, han "luringen" jeg leier av kontaktet Canal Digital og sa at det ikke var noe problem, og der gikk oppfølgingen av deres egen konstatering av problemer rett i dass! Dermed er det fortsatt et-eller-annet med nettet inn til huset, og Canal Digital gjør jo selvsagt ingenting uten at noen sparker dem på et strategisk sted! Så der står saken hva det angår, men som du har fått med deg så virker det meste tilsynelatende greit, NÅ!

Ellers takk for god hjelp fra ITpro, igjen.  Ha en fortsatt god sommer,

vennlig hilsen,

"tundra"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive