Unngå hastighet senking

4 innlegg i emnet

Skrevet

Har satt opp en Asus ruter som repeater fra en Altibox hjemmesentral. Dermed har jeg selvfølgelig halvert hastigheten til Internett. Denne ruteren sender bare på 2,4Ghz. Hvis jeg bytter ut denne med en som har både 2,4 og 5 og setter 5Ghz på forbindelsen til Altibox og 2,4 ut til enhetene i leiligheten, vil jeg da komme unna halveringen av hastigheten?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Både ja og nei. det ingen informasjon i denne tråden som er til hjelp for oss å kommentere hastighets problemene dine, og uansett ossen du vender og vrir på det, så vill det altid være hastighets tap over trådløst sammenlignet med kabel

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ok, da har jeg nok ikke vært nøyaktig nok. Gitt hastighet fra Altibox, og bestilt hastighet er 50Mb/s. På grunn av handshakingsprosedyrer osv mellom ruterne på Wifi (ikke mulighet med kabel) så vil, i følge lærebøker og praksis, hastigheten ut fra egen ruter halveres sånn ca. siden den står som repeater.

Spørsmålet var hvis jeg kjøpte en ny ruter som hadde både 2,4 og 5Ghz båndet, og jeg satte opp forbindelsen ruterne i mellom på 5Ghz (ev. 2,4) og brukte det andre båndet til Wifi i leiligheten, ville jeg da omgå senkingen av hastigheten? Eller vil output fra min ruter være likt på begge båndene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Link hastigheten mellom routerene påvirkes ikke av nettlinjen fra ISP da. Hvis hastigheten mellom routerene er så lav som 50Mb/s, har du antageligvis for dårlig signal mellom de. Men den beste løsningen vil nok uansett være som du sier, å bruke et bånd (2,4GHz for eksempel) til å koble mot Altibox routeren og koble klienter til det andre båndet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive