Hjelp med skjermkort driver (MSI GTX 980 Ti) W10

6 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hei, på torsdag morgen oppførte skjermkortet mitt og dens driver seg veldig rart, rett etter oppstart begynte Nvidia Share å kræsje konstant, dette skjedde opptil 9 ganger før skjermkortet bare løste seg ut og ble en "display" enhet uten drivere i Other Devices inne i Device Manager.

Har prøvd installering av nye og eldre drivere etter dette startet, også prøvd med ny installering av Geforce Experience, men kommer ingen vei, eneste som gjør skjermkortet stabilt er at jeg "fjerner" enheten via Device Manager, men da bruker bruker den en driver som er fra 2015.

Her er en video som viser hva som skjer i Device Manager:

https://m.youtube.com/watch?v=NdbsYUTBv8M

Om event logs kan trenges kan jeg legge de til senere.

Endret av Jan Nilsen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei.

Mitt tips er å avinstallere fullstendig driverpakka, så reinstallerer du, men velger avansert installering og installerer kun driverne, ikke all tilleggsprogramvare som du sannsynligvis aldri får bruk for.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skjønner ikke helt hva du mener med en fullstendig avinstallering av driverpakka.

Om det er den standarde måten med og bare fjerne driverene med Geforce Experience har jeg allerede prøvd det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Prøv dette programmet: http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstaller-download.html

Når du skal reinstallere fra Nvidias nettsider, så velger du avansert installering, og installerer kun det som må til for at skjermkortet skal fungere som det skal, ikke Nvidia Share og annet bloatware.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Det der funket helt perfekt.

Genialt program må jeg si da, rart Nvidia og AMD ikke laga noe slikt selv.

Etter alt jeg vet så er Nvidia Share det som gir oss Shadowplay, noe som jeg bruker, tar sjansen med den igjen iallefall da.

Mange takk for hjelpen. :)

Endret av Jan Nilsen
typos pga. mobil
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bra! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive