VHS til DVD

3 innlegg i emnet

Skrevet

Har en kombinert VHS-/DVD spiller som jeg bruker å overføre gamle familiefilmer fra VHS til DVD. Problemet er at jeg kun kan se det som er overført til DVD på den samme kombispilleren. Har prøvd på flere DVD-spillere, men det går ikke. Når jeg skal spille av på DVD-spilleren på laptopen, får jeg melding om at den er tom. Kunne vært greit å fått kopiert DVD'ene til familien, men det forstår jeg ikke hvordan. Håper det finnes løsninger.  

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva slags medie brenner / kopierer du over på, altså produsent på DVD-plata og typebetegnelse?

En idé er å prøve noe annet. Verbatim er varmt anbefalt, evn kan du prøve å kopiere resultatet på en PC, det blir jo dobbelt opp med DVD-plater men... bare et tips.

Jeg kjenner ikke til disse standalone VHS til DVD-maskinene, men hvis det er mulig å speede opp opptaget og du bruker den funksjon, så la det være. Best å kopiere i real time.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det kan også være at det er oppsettet på spilleren som ikke virker som den skal. Det som er viktig er at en "ferdigstiller" DVD platene før de blir tatt i bruk på andre enheter. Ofte kan det være slik at du kan kopiere flere VHS enheter på èn DVD og dermed må du selv ferdigstille den før den kan spilles på andre enheter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive