Angående diverse oppgraderinger av Windows 10.

2 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg må komme med nytt innlegg angående installering av Windows 10. Jeg hadde installert den for en tid tilbaker fra W 8.1, men så oppstod det problem i Windows Update, som ikke foretok oppdatering, og det virket som den har låst seg. Men så fant jeg ut at jeg skulle oppgradere en Windows 10 en annen plass. Men det gikk ikke bra, da det hele ser annerledes ut og til  og med på engelsk. Jeg prøvde så å få tilbake den gamle eller en annen Windows 10. Jeg har forsøkt 3 forskjellige typer, men uansett kommer det opp at Windows 10 allerede er installert, og da foretar den ingen endring. Så hva skal jeg gjøre eller kan gjøre ??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det du bør gjøre er følgende:
1. Gå til pc produsentens sin hjemme side, deretter last ned alle Windows 10 drivere for din maskin, ha spesielt utkikk etter nettverks driverne og leg dette på en egen USB eller DVD
2. Sikkerhetskopier alle viktige data som er lagret lokalt av type dokumenter, bilder, epost osv
3. Finn fram alle program lisenser og nøkler på installert programvare som du ønsker å installere på nytt
4. Last ned og installer Windows Media Creation Tool, her lager du en norsk .iso fil av Windows 10, vær sikker på at du velger samme versjon som du har på maskinen fra før x32-bit \ x64-bit og home \ pro utgaven, velger du feil her må du betale for ny Windows lisens
5. Brenn Widows10.iso filen på en USB eller DVD
6. Restart maskinen inn i UEFI \ BIOS og sett den til å starte fra USB eller DVD ut ifra hva du bruker, kan hende du må kikke i manualen hvordan dette gjøres for din maskin, vanlig vis F2 eller DEL kanppen under oppstart for å komme inn i BIOS
7. Starte opp fra Widows USB \ DVD og velg tilpasset \ ren installasjon, under disk så velger du avansert og sletter alle partisjoner og deretter lager en ny så følger du veiviseren til den er ferdig installert

Når denne prossessen er ferdig har du en helt ren installasjon av Windows 10

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive