xDSL Modem

5 innlegg i emnet

Skrevet

Hei! Jeg har pr. idag et Zhone Mulit-modem, men dette er pr.idag ikke godt nokk for mitt bruk. Så jeg ser etter et nytt modem, det viktigste er at det støtter xDSL(ADSL, ADSL2+, VDSL) for å være litt fremtidsrettet, ser også for meg at muligheten for DHCP er tilgjengelig. VPN er ikke et must, men er OK. ellers så må det være mulighet for SNMP (Må ikke, men helst) Jeg er en Cisco kar, så cisco er en mulighet. Noen som har tips?

LikerVis flere reaksjoner
KommenterDel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er det bare et modem du er ute etter her? For det virker som du etterspør tjenester som gjerne hekker er innebygget i en ruter.

Et multimodem kanskje?

Hva er problemet med Zhone-modemet? De er stort sett helt ok etter min erfaring.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nei nei NEI...

Null Modem er det beste en leverandør kan gi deg siden det eneste du vil med et modem er å få signaler og en Offentlig IP, hvis du ønsker DHCP, VPN og slike funksjonaliteter så ønsker du å koble til en Brannmur eller Ruter til dette modemet

Hvis du får et slikt multimodem med Ruter og Brannmur funksjonelitetrer så er du helt låst til leverandøren og må ringe support for hver eneste lille preferanse du skulle ha stilt på siden du da ikke har rettigheter til å gjøre noe selv samt at disse boksene er så dårlig satt sammen da de bruker det billigste av det billigste for å holde prisene nede så de er billige nokk til å dele ut uten for store tap

Hvis du har en ekstra PC stående så kan jeg anbefale deg å prøve ut pfSense før du gjør noen endringer, eneste du trnger der er en maskin med 2 nettverks kort \ porter så har du en kraftigere og bedre Ruter og Brannmur en det en leverandør kan gi deg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du trenger dog likevel et modem, men kanskje pfsense støtter modem-kort? aner ikke

$_58.JPG

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nei nei NEI...

Null Modem er det beste en leverandør kan gi deg siden det eneste du vil med et modem er å få signaler og en Offentlig IP, hvis du ønsker DHCP, VPN og slike funksjonaliteter så ønsker du å koble til en Brannmur eller Ruter til dette modemet

Hvis du får et slikt multimodem med Ruter og Brannmur funksjonelitetrer så er du helt låst til leverandøren og må ringe support for hver eneste lille preferanse du skulle ha stilt på siden du da ikke har rettigheter til å gjøre noe selv samt at disse boksene er så dårlig satt sammen da de bruker det billigste av det billigste for å holde prisene nede så de er billige nokk til å dele ut uten for store tap

Hvis du har en ekstra PC stående så kan jeg anbefale deg å prøve ut pfSense før du gjør noen endringer, eneste du trnger der er en maskin med 2 nettverks kort \ porter så har du en kraftigere og bedre Ruter og Brannmur en det en leverandør kan gi deg

Dette modemet er et Multimodem, og ikke et "Null-modem", som jeg for all del håper de fleste har sluttet å bruke.  Idag, omtales modem for ADSL som Routed eller Bridged........  Det som er løsningen så langt, er blitt å skaffe meg et bridget modem, da jeg ikke har muligheter å sette Multimodemet i bridge, da Homenet begrenser "User" sine rettigheter. Så nå kjører jeg  Bridged, og egen router.. Planen blir etterhvert pfsense som router, så fort jeg får opp nytt Nettverksskap/rack..  Mulig det blir å skaffe xDSL kort, å stappe i pfsense, om pfsense støtter det.  Men må se i rundt etter erfaringer med xDSL kort... 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive