Quad gigabit nettverkskort til pfsense

10 innlegg i emnet

Skrevet

Kunne noen linket meg til et kort på ebay som burde fungere med pfsense?

Har gørt intel generelt er bedre enn de fleste, men så og si hvert eneste kort jeg googler og legger til "pfsense" kommer med en eller anna tråd med problemer og feil, så sliter med å velge noe.

er vel ebay som gjelder.

Krav:

- Helst under tollgrensa

- ok leveransetid, senest midt i mai (ser de fra kina kan dra ut i juni)

- støtter Tyan S7012 http://www.tyan.com/manuals/S7012_UG_v1.1_06212012.pdf

- helst høyprofil

klar over skrivefeil, men får ikke redigert innlegget, "Feilkode EX2"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du gjør det veldig vanskelig for deg selv med å finne Quad port kort der du får det med shipping og forsikring til under 300,- med toll grensa

Jeg finner mange kort men de koster alt mellom 600,- - 1000,- for kortet noen har gratis frakt - lang leverings tid og noen har betalt frakt og sendes samme dag

Jeg pleier å anbefale EXPI9404PT \ Intel pro 1000
nermeste jeg kommer dine krav er: http://www.ebay.com/itm/Intel-Pro-1000-PT-Server-Adapter-Quad-Port-Gigabit-NIC-PCIe-x4-EXPI9404PTBLK-/142016580898?hash=item2110d90d22:g:IOYAAOSwGotWik8F

Dette kostet 50€ men frakt er ikke oppgitt så du må kontakte selger for det

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

sende en mail til han og spurte.

Trenger strengt tatt ikke mer en 3 porter, men 3-port kort finnes vel ikke etter hva jeg ser.

WAN, LAN og WLAN.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Nei ikke gjør det slik, du får bedre resultat hvis du kobler til et aksesspunkt til switchen i stede for å ha det internt i pfSense, hvilken som helst trådløs ruter fra elkjøp som kan settes i AP-modus er bedre en et internt trådløs kort i pfSense, dette har med at pfSense henter trådløs støtte fra FreeBSD og de er litt sære på hvilke kort som er støttet og har drivere, samt at du må sette maskinen din i sikte for at enheter skal kunne koble til den trådløst

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg skal ikke hatt et WLAN kort i PC-en, men et ethernet kort som går videre til et aksesspunkt. Er i bestittelse av et relativt greit cisco-punkt jeg tenker sette opp, blir nok ikke helt rett-frem, men tror det skal bli greit når det funker.

Endret av Evelen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Så du ønsker separat LAN og Trådløst nettverk? hvis ja beste løsning er egen port for dette, ellers så kan du også kjøre VLAN på LAN porten men dette krever en Switch som støtter VLAN også

Cisco trådløs er noe av det bedre du kan ha og er 100x bedre en hva du finner på elkjøp ol. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

yepp, må bare få det til å funke som selvstendig punkt, må vist settes i en såkalt "autonomous".

Forøvrig er svitsjen min av type Cisco med støtte for VLAN, selv om jeg per nå ikke benytter meg av den muligheten. (men det kan jeg jo endre på).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis pris er en stor faktor så er det flere alternativer med 2 porters kort for under 500,- som er toll grensen og da er jo det + vlan den beste \ billigste løsningen for deg

Du kan jo også oppgradere nettverkskort senere også er ingen ting som stopper deg fra det

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bra valg, skall ikke bli så store tollen på det

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive