Gjenoppretting av pc

4 innlegg i emnet

Skrevet

Hei. Jeg skal forsøke å reinstallere windows 10 på en Acer PC som går i lås hele tiden (om lag 2 minutter etter at den har blitt startet opp). Når jeg går på instillinger for gjenoppretting får jeg begynt prosessen, men så låser den seg mens den driver og klargjør. Hvordan kan jeg få utført dette når PCen ikke virker lenge nok til å gjøre gjenopprettingen via instillinger? Kan jeg gjøre det fra oppstartsmenyen (som man får opp når man trykker F2 med en gang man starter opp)?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis jeg hat forstått deg rett, høres det ut som varmgang i en komponent som har mistet kjølingen? CPU'en?
Last ned og installér Speccy fra Piriform hvor du kan overvåke temperaturer på PC'en.

Speccy 2017-04-16 09.47.54.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei.

Du kan prøve å lage deg en Windows 10-installasjons-ISO på minnepinne eller DVD og forsøke å gjenopprette med denne:

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Merk at her får du sannsynligvis ikke valget om å reinstallere og samtidig beholde alle filer som ligger på harddisken, men at det blir en ren installasjon hvor alt slettes, tror jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har nå forsøkt sistnevnte. Får igangsatt prosessen, men etter et par, tre minutter låser pc'en seg (se vedlegg).

Det varierer om den låser seg ved rundt 30 % eller som her 50 %.

Det virker som uansett hva man prøver å få pc'en til å gjøre, så låser den seg etter ca 3 minutter. 

Kan dette tyde på at feilen ligger i noen av pc'ens fysiske komponenter (kjøling ble nevnt over her) og ikke i operativsystem eller lignende?

1492457392750359227662.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive