Antall mapper

7 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Jeg forsøke å organisere mine bilder bedre etter å ha scannet 8-10000 bilder. Poenget er at jeg vil ha dem både på pc (win 10), på laptop Win 7 og på ipad (flere i familien skal ha).  Jeg ser at det er begrensninger på padden hvor jeg ikke kan bruke undermapper. Derfor oppstår altså spørsmålet om hvor mange mapper.

Foreløpig har jeg bilder fra alle år fra ca 1950-2017 samt nærmere 50 tidligere undermapper som nå er flyttet til egne "hovedmapper", eks. "1989 Hawaii", "1989 vinterferie"  og "1989" (1989 ellers). Jeg burde kanskje dele opp i enda flere mapper. Noe ligger langt tilbake i hjernebarken om at det er begrensninger på antall mapper.  Det var ihvertfall et problem på gamle win versjoner.

Mitt spørsmål er altså om det vil funke med mer enn 150 mapper både på win 7, win 10 og ios?

Endret av llars
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Uff da.  Jeg har idag C: Brukere/Meg/Bilder/Itunes/ med 137 mapper. Er ikke dette bra?  Hva mener du med bibliotek? Det virker ikke som om programmet "Photo Studio" i win 10 har problem med mine 137, men så bruker jeg programmet bare på enkeltmapper for å endre "Tatt dato".

ios 10 må også takle et slikt antall.

Endret av llars
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det har ikke noe å si, for iTunes er ikke en systemmappe, Slik standard musikk-mappa er, og Video, Dokumenter og Bilder. Disse er inkludert i samme bibliotek (så du kan se dem under samme lokasjon, det forklarer hva et bibliotek er), men det har ikke noe å si her for det du lurer på.

Slike systemmapper, er det begrensning på, ikke undermapper. Dvs at du kan kun opprette kun 50 stk hovedmapper (parent folders) men du kan opprette så mange mapper (subfolders / filmapper) du ønsker i disse hovedmappene.

Du kan med andre ord opprette så mange mapper du ønsker, så fremt det er plass på harddisk.

iOS, har jeg dessverre ikke noe greie på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei pijano.

Tusen takk for svar og god hjelp.  Jeg har chattet med apple idag og de "visste ikke, trodde ikke" at det var noen begrensning i antall album.  Time will show.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg får komme inn på sidelinjen her og anbefale at du overfører bildene dine til en NAS-enhet siden du ønsker å dele disse filene med flere maskiner \ enheter i hjemmet så er det mer praktisk at de ligger på en sentral plass i nettverket og du slipper da også begrensningene med mappene i windows

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for tipset om NAS.  Jeg har vurdert det for en tid siden og holdt på å bestille en, men ved nærmere ettertanke så droppet jeg det. Jeg testet det til og med med 500 Mbits fiber noe NAS-en ikke kom i nærheten av. At jeg ikke går for NAS har imidlertid mest med backup og sikkerhet å gjøre som jeg har meget god kontroll på via pc og laptop med eksterne disker i tillegg. Backup går i disse dager lynraskt i forhold til gamle dager.

Når det gjelder bilder (og musikk) med padder og mobil med 128 GB så er det god plass og jeg får samtidig sikkerhet ved at dataene finnes på flere enheter som er uavhengig av hverandre.  Dvs. jeg synkroniserer ikke via NAS eller sky. Sistnevnte faller bort pga kapasitet. Et moment er også at bildebasen er relativt statisk, dvs. jeg oppdaterer på alle enheter bare 2-3 ganger i året.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive