Update for Windows Defender - KB2267602

4 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg har i lang tid hatt dette problem med WIndows Update. Vedlegget viser feilen, og slik bilde er, er det faktisk helt låst, dvs. at uansett hva jeg gjør, så skjer det ingen videre oppdatering. Fant på YouTube : Solved / FIXED - Windows 10 Defender Update ERROR - KB2267602  men det er på engelsk og dessuten litt annerledes  enn på min maskina, mener jeg, så det er til mindre hjelp. En annen metode er å gå inn på Tjenester og SoftwareDistrubition. Her stopper jeg SoftwareDistrubition og starter PCen på nytt. Men selv om jeg har fått dette forslaget for å løse problemet, så funker heller ikke det. Denne videoen på YT viser at det skal også gjøres noe i Windows Defender, uten at jeg helt skjønner det. Jeg fikk også et annet forslag på et annet forum på nettet, men da ble det så mye kluss på maskina at jeg måtte få den tilbake til slik det var før. Noen som har bedre forslag ??

Screenshot_1.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bruker du et tredjeparts-antivirus, eller bruker du kun det innebygde Windows Defender?

Hvis førstnevnte er tilfelle, så har jeg sett andre har fått løst det ved å følge disse tre punktene:

1. Deaktiver antiviruset du bruker fullstendig.

2. Aktiver Windows Defender.

3. Aktiver så tredjeparts antivirus igjen, mens Windows Defender kjører.

Det kan hende du må restarte mellom disse operasjonene, men dette har i hvert fall løst det for noen.

Du kan også forsøke med feilsøkingsprogrammet til Microsoft, men hvis det et annet program som forårskaer dette pga kompabilitetsproblemer med Defender, tviler jeg på at det virker: https://support.microsoft.com/nb-no/instantanswers/512a5183-ffab-40c5-8a68-021e32467565/windows-update-troubleshooter

Hvis du ikke bruker antivirus utenom Defender, ville jeg absolutt forøkt feilsøingsprogrammet, det fungerer nå og da. :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bruker du et tredjeparts-antivirus, eller bruker du kun det innebygde Windows Defender?

Hvis førstnevnte er tilfelle, så har jeg sett andre har fått løst det ved å følge disse tre punktene:

1. Deaktiver antiviruset du bruker fullstendig.

2. Aktiver Windows Defender.

3. Aktiver så tredjeparts antivirus igjen, mens Windows Defender kjører.

Det kan hende du må restarte mellom disse operasjonene, men dette har i hvert fall løst det for noen.

Du kan også forsøke med feilsøkingsprogrammet til Microsoft, men hvis det et annet program som forårskaer dette pga kompabilitetsproblemer med Defender, tviler jeg på at det virker: https://support.microsoft.com/nb-no/instantanswers/512a5183-ffab-40c5-8a68-021e32467565/windows-update-troubleshooter

Hvis du ikke bruker antivirus utenom Defender, ville jeg absolutt forøkt feilash;ingsprogrammet, det fungerer nå og da. :-)

Jeg bruker bare Windows Defender som var på maskina når jeg kjøpte den. Det var i starten et antivirus-program som var påp maskina som jeg deaktiverte. Men lurer på en ting til. Jeg installert et program for en tid siden. Det var PC-rens, men husker ikke helt hva det riktige navnet var. Men det programmet er vanskelig å slette. Kanskje det setter en sperre for Windows Update ??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Mulig, spørs hva egenskapene til programmet er, men er kun for å renske opp i unyttige filer og renske opp i registeret (noe jeg generelt fraråder), så bør det ikke ha så mye å si.

Antivirusprogrammet som kom preinstallert på PC-en bør du avinstallere, det holder ikke alltid å bare deaktivere. 

Kanskje ta en titt i programmer under kontrollpanelet og fjerne disse to programmene?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive