Ipad, eget program for å sortere bilder ?

2 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg har en ipad air 2 dvs. siste modell og har lagt inn nær 10000 bilder i på forhånd definerte album.  Jeg sorterte også bildene etter "tatt dato", men når de er på plass på padden via itunes så er de sortert av og til på navn og av og til helt tilfeldig.

Jeg har forsøkt å lese meg til mulige løsninger på nettet, men det ser ut til at jeg må kjøpe meg et egnet program for dette. WondershareTunesGo er ett, men det koster nesten kr. 400. Det kan også opprette og fjerne album på padden, noe som frister veldig fordi jeg sliter også med at jeg har helt tomme album på padden (slettet, 2014 osv.) som ligger øverst når jeg har lyst til å se bilder på padden.

Jeg har forsøkt å slette alt ved å laste en helt tom mappe til bilder på padden, men blir ikke kvitt de tomme album der.  Det tar dessuten mange timer å laste 10000 bilder så hvis det er eneste mulighet for å fjerne bilder eller flytte bilder mellom album så kan det ikke skje ofte, ja kanskje aldri.

Er noen kjent med andre program eller løsning på mine problemer?

Jeg er ellers veldig fornøyd med WondershareMobileTrans som jeg kjøpte da jeg byttet fra Samsung mobil til Honor 8.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Til orientering for andre lesere.

Jeg har vært ute på andre forum inkl. Apple og det er dessverre et faktum at bildehåndteringen på iphone og ipad har sterke begrensninger.  Dette smerter meg veldig da jeg har basert meg på å ha mine gamle, nylig digitaliserte og nyere bilde-samlinger på ipad, både for meg selv og for flere familiemedlemmer.

Jeg har oppdaget flere bilde-mangler i ios 10 på ipad (og iphone):

1. Foran nevnte manglende sorteringsmulighet

2. Ikke visning for bildekriterier (det som kalles kolonner når en bruker utforsker i win 10 o.a. slik som tatt dato, sted, størrelse osv.)

3. Ikke flytting fra et album til et annet (et tungvindt unntak, se nedenfor)

Pkt. 1 er ille nok, men det er faktisk like ille at en ikke kan sjekke tatt dato, sted osv. (pkt. 2).  Når det gjelder flytting fra et album til et annet er det mulig fra et itunes-oppdatert album kun til et nyopprettet album på selve ipadden. Dette kan bare skje med bilder enkeltvis og da skal det også være mulig å sortere innenfor dette nye album.  Da denne fremgangsmåten er hinsides for mitt store antall bilder har jeg ikke prøvd om det funker. La meg legge til at dette nye ipad-opprettede album ikke synkroniseres til pc via itunes.

Jeg angrer veldig at jeg ikke isteden kjøpte androidbaserte padder til hele familien. Det er ihvertfall noe jeg vil vurdere om noen år når paddene skal fornyes. Uansett så er jeg glad for at jeg droppet iphone og kjøpte Huawei honor 8 isteden. Der er alle disse bildeproblemene løst. I tillegg er det helt suverene løsninger på flytting av bilder mellom media (som langt overgår itunes).

Endret av llars
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive