Spørsmål om private folder

16 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg har funnet en gammel usb. I denne befinner det seg en private folder mappe jeg ikke får åpnet da jeg ikke lenger sitter på min gammel maskin. Jeg vet ikke hva private folder programmet het da dette er en stund side. Jeg hadde heller ikke win10 på det tidspunktet. 

Jeg trenger å vite hvordan jeg kan få åpnet denne mappen. Noen som vet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja hvis ikke Windows klarer å endre eier og rettigherer lurer jeg på om Linux klarer det

chown /mnt/usb0/ 777

Dette er bare en grovt eksempel på hvordan kommandoen serut og avhenger på hvilken linux versjon du bruker på hvordan den hondterer usb brikker

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg har ikke greid å få dette til. Det er den siste tid jeg har forsøkt.

Jeg har forsøkt i Windows. Jeg mener at jeg har gjort alt riktig, men når jeg forsøker å åpne får jeg opp dette ( se vedlegg ).

Jeg kan ikke se at disse finnes i Start: All programs, Accessories...

" To open Windows Explorer, click Start, point to All Programs, click Accessories, and then click Windows Explorer ".

Filene er i en usb.

Skjermbilde.PNG

Endret av lornam
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Hei.

Er det Windows 10 du har? 

Prøv å kopiere filene over på din PC, så følger du denne: https://www.laptopmag.com/articles/take-ownership-folder-windows-10-using-file-explorer

Hei

Ja. Da har jeg fulgt alle stegene her. Når jeg prøver å åpne i Opera etter at det er nedlastet begynner den bare å laste ned på nytt isteden for å åpne.

Endret av lornam
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Laste ned? Var ikke dette en "fysisk" fil? Er det en plassering på nett?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Laste ned? Var ikke dette en "fysisk" fil? Er det en plassering på nett?

Når jeg dobbeltklikker filene begynner det å laste ned ( ca 20 mb ). Når det er ferdig nedlastet og jeg prøver å åpne for å kunne se begynner nedlastning på nytt. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Vet du hva slag filer dette skal være? Hva er filendelsesnavnet? Høyreklikk på en fil og sjekk egenskaper.

Endret av pijano
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Vet du hva slag filer dette skal være? Hva er filendelsesnavnet? Høyreklikk på en fil og sjekk egenskaper.

Dette er det jeg husker:

Jeg skulle levere inn min gamle laptop til reprasjon. Jeg kopierte og limte mappen Microsoft private folder med innhold inn på en usb.

Da jeg fikk ny laptop skulle jeg installere programmet Microsoft Private Folder men dette var ikke lenger å få tak i. Det er ikke mulig å trykke på en enkelt fil. Alle er samlet i en mappe som var Private Folder. Nedlastning viser ca 20 mb. Jeg går ut fra at innholdet er der. 

Det er dokumenter bl.a. Om det er bilde eller musikk husker jeg ikke. 

Endret av lornam
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Oj...Ok. B)

Hvis dette er Microsoft Private Folder, så er dette noe som er avviklet for lenge siden. Det ble lagd til Windows XP, og avviklet fordi den var ikke kompatibel med OS etter XP.

Det var en mappe man kunne legge filer en ønsket sikret, så lukket man mappa med passord. Denne må du åpne på samme maskin, evn. en annen PC med XP med korrekt passord som da var satt.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Oj...Ok. B)

Hvis dette er Microsoft Private Folder, så er dette noe som er avviklet for lenge siden. Det ble lagd til Windows XP, og avviklet fordi den var ikke kompatibel med OS etter XP.

Det var en mappe man kunne legge filer en ønsket sikret, så lukket man mappa med passord. Denne må du åpne på samme maskin, evn. en annen PC med XP med korrekt passord som da var satt.

Det stemmer. Det var slik Private Folder var.

Ok, så la oss si at jeg finner noen som har en maskin som har XP og jeg har passord. Hva mer trenger jeg å gjøre da? 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kjør i gang MPF, høyreklikk på ikonet nede ved klokka når programmet er igang,  velg å importere, så navigerer du til hvor du har de andre filene som du prøver å åpne,  det vil be om passordet som du hadde på den mappa, når du har lagt inn det, skal du kunne åpne og kopiere ut filene dine .

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Kjør i gang MPF, høyreklikk på ikonet nede ved klokka når programmet er igang,  velg å importere, så navigerer du til hvor du har de andre filene som du prøver å åpne,  det vil be om passordet som du hadde på den mappa, når du har lagt inn det, skal du kunne åpne og kopiere ut filene dine .

Tusen takk. Da skal jeg prøve så snart jeg får tak i maskin med XP. :)

Beklager all forvirringen. Jeg visste ikke at jeg ikke hadde opplyst i min opprinnelige tråd at dette var Microsoft Private Folder. Saken er den at jeg nylig har funnet at det var Microsoft sin.

Endret av lornam
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Alt i orden, håper det løser seg.

Lykke til. :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Alt i orden, håper det løser seg.

Lykke til. :)

Takk!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive