Billig ferdiglagd pc til litt av hvert!

6 innlegg i emnet

Skrevet

Hei hei, litt ny her, men det går seg til. 

Det er temmelig enkelt å bygge seg selv en stasjonær PC nå til dags med alle guides og slikt som er rundt på YouTube. Men hva om man absolutt ikke vil sette seg ned og bygge en PC selv, og at man vil kjøpe en ferdigbygd uten å bli helt rippa off? Så på noen ferdigbygde for litt siden og da var det en PC som kostet i underkant 10 000,- men om jeg hadde bygget den selv hadde det kommet på 5-6. Har noen noen anbefalinger til en side som er LEGIT og som ikke rævkjører deg der sola ikke skinner om du ikke har helt peiling? 

Er en venn av meg som bor litt langt unna så jeg kan desverre ikke hjelpe å bygge, og jeg finner nesten ingen som er verdt det dem selger dem for. 

Vennen min trenger en PC til å spille en del spill, gjerne noe av det nye, men vil helst ikke bruke mer enn 6000,- Dette blir jo veldig vanskelig ettersom hun vil ha ferdigbygget. Noen som har noe erfaring? Mus, tastatur og slikt trenger hun ikke. Gjerne oppgradbar om hun vil oppgradere den om et år eller to.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis den skal støtte "alt" av nye spill som er ute i dag og kommer, så ser jeg det vanskelig å få finne en PC til 6000 kr, hvis ikke det skal kjøpes brukt og da minsker oppgraderingsmulighetene.

Du ha noe ok her fra Komplett: https://www.komplett.no/product/11115#!tab:extra

Her har man oppgraderingsmuligheter med skjermkort, og evn cpu hvis en har det behovet senere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis den skal støtte "alt" av nye spill som er ute i dag og kommer, så ser jeg det vanskelig å få finne en PC til 6000 kr, hvis ikke det skal kjøpes brukt og da minsker oppgraderingsmulighetene.

Du ha noe ok her fra Komplett: https://www.komplett.no/product/11115#!tab:extra

Her har man oppgraderingsmuligheter med skjermkort, og evn cpu hvis en har det behovet senere.

Skal ikke støtte alt, hun ser etter noe som kan overleve 7 days to die, gjerne Rust og slike spill på helt ok grafikk. Det spillet hun spiller mest er vell Smite, som ikke krever ekstremt mye men hun har trøbbel med å spille det nå. Skal kikke på den, tusen takk. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis du ikke orker \ gidder å skrusammen en maskin selv så må du nokk regne med å betale litt mer en 6000,- for en ferdig oppsatt maskin da dette er kun pris for selve maskinvaren og ikke arbeidet med å sette den sammen, kan sammenlignes med å sette bilen på verksted og de sier delen koster 1200,- men det koster 4000,- totalt for dem og bytte den

hvis du ser etter noe ferdig bygget så har jo elkjøp begynt å satse på gaming maskiner igjen, noe jeg ikke har sett siden tidlig 2000 tallet der de selger blant annet MSI maskiner til rundt 7000,- og du kan hente de i en butikk nær deg

Ellers så er vel oppgradering pakkene fra komplett den beste løsningen for ditt budsjett men da må du få noen andre til å sette den sammen for deg, hvis du er nær Lier \ Drammensområdet kan jeg sikkert hjelpe deg på det punktet

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Da beklager jeg linken over. Jeg trodde dette var ferdig bygd, ser nå at det ikke er det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis du ikke orker \ gidder å skrusammen en maskin selv så må du nokk regne med å betale litt mer en 6000,- for en ferdig oppsatt maskin da dette er kun pris for selve maskinvaren og ikke arbeidet med å sette den sammen, kan sammenlignes med å sette bilen på verksted og de sier delen koster 1200,- men det koster 4000,- totalt for dem og bytte den

hvis du ser etter noe ferdig bygget så har jo elkjøp begynt å satse på gaming maskiner igjen, noe jeg ikke har sett siden tidlig 2000 tallet der de selger blant annet MSI maskiner til rundt 7000,- og du kan hente de i en butikk nær deg

Ellers så er vel oppgradering pakkene fra komplett den beste løsningen for ditt budsjett men da må du få noen andre til å sette den sammen for deg, hvis du er nær Lier \ Drammensområdet kan jeg sikkert hjelpe deg på det punktet

Ja, har fortalt henne at hun får se litt på div. el butikker rundt området, man har jo lefdal og elkjøp, og da dem gjerne legger litt til på prisen så får det være de konsekvensene en får ta for og være på latsiden. ;) Takker mye for hjelp, og fint av deg å tilby hjelp!

Da beklager jeg linken over. Jeg trodde dette var ferdig bygd, ser nå at det ikke er det.

Ingen grunn til å beklage, var bare jeg som var litt uklar. Jeg mente ferdigbygget, men da det er vanskelig og finne en som takler litt til en så lav pris. Blir vell å ta en komplett ferdigbygget og legge på noen deler, eller innom en el-butikk. Vurderte også en side som heter gladiatorpc's, men dette blir jo litt frakt og slikt, og hun liker ikke slikt.

Takker mye for hjelp folkens. :) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive