Mobil på internet

5 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg er ikke imponert over Wifi tale som vel bare gjør bruk av mobil bedre i områder hvor mobilforbindelsen er dårlig og wifi er bedre.  Samme pris!

Jeg mener å ha lest for flere år siden at det ble arbeidet med å produsere telefonløsninger (mobil) som kunne bruke mobil på wifi direkte mot mobilnettet uten at en måtte ha mobilavtale.  Dette skulle da bli like gratis som skype.  Faktisk finnes det sms-løsninger som funker slik.

Ble ikke dette noe av?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg sier bar hvorfor gidde å bruke dette? kan jo heller bare bruke skype \ viber eller lignende VoIP \ SIP tjenester som er gratis hvis man vill prate over wifi, dette er en skitten triks fra telehor for å få deg til å bruke mer penger i mine øyne

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Viber og skype kan jo bare brukes når mottaker bruker det samme. Det som mangler er en "tjeneste" som kobler samtalen inn på mobilnett.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jo i all enkel het så trenger man en slik service men det er andre VoIP tjenester som gjør det samme, skype og viber var bare de jeg kom på i farten

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er et annet aspekt med mobil på wifi som jeg ser når jeg leser denne annonsen fra Telenor http://www.nettavisen.no/tjenester/krafttak-for-innendrsdekningen/3423298329.html

Eksemplet gjelder dårlig dekning i kraftverk og datasentre. Er man ikke oppmerksom på at ved å åpne en "port" inn til slike viktige lokale wifi-nett så blir kraftproduksjon og datasentral mere sårbart for hacking? I teorien, ja i flere filmer er det eksempler på slik hacking.  Burde ikke direktoratet for samfunnssikkerhet på banen og kreve at slike viktige wifi-nett som styrer kraft og datasentraler ikke deles med mobilbrukere (som kan ha en hacket telefon).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive