3 innlegg i emnet

Skrevet

Hei!

Jeg har hatt det samme problemet med min PC i det siste; jeg får blåskjerm og stoppkoden er clock_watchdog_timeout. Dette tyder på at det hardware-feil, og mest sannsynlig prosessoren, etter hva jeg har lest. 
Problemet oppstår etter jeg har spilt Battlefield 1 eller Watch_Dogs 2 i en periode på ca 30min. Det var etter at disse spillene ble installert at problemet har oppstått forøvrig. Jeg har prøvd å oppdatere alle prosessordrivere, men uten hell da da de allerede er oppdatert med den nyeste versjonen. Overheating er heller ikke et problem da temp ligger rundt 60 celsiusgrader.  
På hendelseslisten ser det ut til at det er feilkontroll 0x00000101 som går igjen, hvis det har noen betydning. 

• Jeg vurderer å gjenopprette systemet til det tidspunktet jeg vet det funket, vil det kanskje løse problemet ?
  • Går det an å slette alle prosessordrivere og laste de ned på nytt, uten at jeg ødelegger noe ?
  • Evt kan jeg ta en backup å laste ned hele BIOS på nytt ?

Jeg er ingen IT-ekspert så jeg har gått tom for idèer. Kanskje det finnes en enkel løsning på problemet ?

Mine specs:
6th generation Intel Core i7-6700K Skylake Prosessor 
ASUS Z170 PRO GAMING, Socket-1151
HyperX Fury DDR4 2133MHz 16GB
Samsung PM951 SSD 256GB M.2 PCle

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis du er på Windwos 10 sp er dette en bug i følge Microsoft artikelen her

https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/hardware/ff557211(v=vs.85).aspx

Bug Check 0x101: CLOCK_WATCHDOG_TIMEOUT

The CLOCK_WATCHDOG_TIMEOUT bug check has a value of 0x00000101. This indicates that an expected clock interrupt on a secondary processor, in a multi-processor system, was not received within the allocated interval.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive