"Hjemmehjelp" til stasjonær-pc

11 innlegg i emnet

Skrevet

Hei. Så er jeg her igjen, for å "plage" noen som kan pc, hvilket jeg ikke kan. Min stasjonær-pc er kjøpt brukt, hjemmebygget, og til mitt bruk sikkert overspesifisert. Nå har den plutselig begynt å restarte uten videre, fikk bare mld. på skjermen om "Windows har måttet starte opp igjen utenom planlagt rutine", eller noe som lignet. Etter dette gikk bare det forb---ede "hjulet" rundt og rundt uten at noe mer skjedde. Måtte restarte manuelt, og da ser det bra ut , så langt, men hvor lenge til neste gang, midt i en session? Prøvde å lese hva som var blitt "oppdatert" men dette ligger over mitt hode så der kom jeg ingen vei. Har fått god hjelp her inne tidligere, men har mistet endel av det jeg trodde jeg kunne så derfor som antydet i titelen, ønsket jeg et tips om en SERIØS "hjemmehjelper" til min pc. Har vært noe uheldig med tidligere hjemmehjelpere til pc-en, folk jeg har funnet i aviser og på nett, så derfor prøver jeg meg her. Bor forøvrig i Bærum. Er ikke selv fysisk i stand til å flytte på pc- derfor er "hjemmehjelp" nødvendig. På forhånd takk,  "tundra".

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Trur det kanskje kunne gått litt lettere om du også kunne gitt noen informasjon om selve maskinen, hvilke komponenter den har og hvilken versjon du har av Windows osv, dessuten så er jo dette en fryktelig dårlig tidspunkt for dette da de fleste vill stresse rund med å bli ferdig med juleforberedelser osv de neste 8,5 dagene fram til juleferien.

Hvis du kommer med mer konkret informasjon om maskinen og eventuelle feilmeldinger så kan det jo hende at det går an å fikse det over bortehjelp via TeamViewer eller lignende løsninger

Du kan forøvrig finne system informasjonen via SIW \ Speccy \ HWiNFO eller lignende programmer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvor bor du Tundra?

Husk, Windows 10 build 1607 har innebygget hjelpefunksjon: Quick Assist - eller hurtighjelp.

Fungerer som en kule!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei "Knutazz" og "alexsolaat". takker for svar, men beklager sen tilbakemelding. Hvorfor jeg ikke la ut detaljene om maskinen var at jeg "tenkte" og mente at innlegget skulle bli opfattet som om noen visste, og evt. turde henvise meg til en som kunne hjelpe meg her jeg bor. Ser i ettertid at noen facts kunne ha vært gitt. De følger som vedlegg her, hvis jeg får det til? Regnet vel heller ikke med at folk slapp det de hadde i hendene for å hjelpe meg NÅ. Den hjelpefunksjonen, "Quick Assist" var jeg ikke klar over, så jeg skal prøve å finne den og kikke litt nærmere på den. Takker igjen, og mente ikke å være "cocky"! Ps, bor forøvrig på Høvik i Bærum.

2016-12-15_1919.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Last ned "media creation tool" på en annen maskin og lag en installasjonsminnepinne for bruk på den defekte datamaskinen:

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Når minnepinnen er startet, kan du enten prøve å installere uten å formatere disken - noe som bevarer dataene som ligger der, alternativt, formaterer du operativsystemdisken og legger inn Windows på nytt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei "alexsolaat".   Takker for dine velmente, og sikkert gode råd, men beklager å måtte si det, dette ligger "way too high" for meg! Det der tør ikke jeg gi meg ut på. Sånt som dette gjør at jeg trenger "hjemmehjelp". Men, uansett takker jeg for at du gidder bry deg.

Vennlig hilsen, "tundra".

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det beste jeg kan anbefale deg da, er å trille maskinen innom en Expert eller Elkjøp- sjappe som tilbyr service. Koster ca 650 - 1200,-, men da er den tipp-topp når den kommer ut igjen.
Hadde du holdt til i stor-Bergen kunne jeg tatt turen selv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei "alexsolaat".  Takker for tipset, tar en liten rekognoseringsrunde imorgen, mandag, for å høre om en av disse sjappene utfører den type jobb. Har en av hver innen rimelig kort kjøreavstand. "tundra"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Elkjøp har denne servicen på alle sine "store" sjapper, de har dette på Sandvika Storsentrer og på Slependen (ikea) som er de jeg vet om I nærheten av der du bor, Hadde du vert I Drammensområdet kunne jeg også ha hjulpet deg

Du har forøvrig nesten lik maskin som meg, så det skulle ikke være noen store problemer med den 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Pm sendt. "tundra"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Pm sendt. "tundra"

Har svart på PM

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive