Lage script for oppstart av programmer

7 innlegg i emnet

Skrevet

Er det mulig på enkel måte å lage ett script som åpner websider og gjerne plasserer de i rett skjerm på rett plass i rett størrelse (bruker 4)

feks. vil jeg at www.nettside1.eks skal åpnes i skjerm 3 i firefox

www.nettside2.eks skal åpnes i skjerm 4 i fullskjerm

i skjerm 3 starter 3 nettsider, disse står ved siden av hverandre

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Skal alle disse åpnes i forskjellige nettlesre eller skal dem være i samme?

Enkleste jeg ser for meg ville vært en macro med ghostmouse der du tar opp selve oppsette og setter den til å kjøre hver gang maskinen starter opp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bruker pr i dag explorer og firefox, men alt kan åpnes i firefox

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

I FireFox og IE kan man jo sette den til å åpne flere faner når programmet åpner, vet ikke hvor mye dette hjelper deg da du skal ha det på forskjellige steder og må da åpne flere sesjoner av programmet for å flytte vinduene, det er derfor jeg tenker at en macro som kan lages i ghostmouse ville være noe som kunne enkelt fungeret

Hvis det er noen som er gode på å kode scripts så trur jeg dette også kunne enkelt løses med en phyton eller php snut

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, jeg har det slik at explorer åpner faner, men jeg bruker mer enn det som er maks. Så drar jeg de på plass.. Er bare litt lat og vil at alt kommer på plass når jeg starter PCn.. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja det er det jeg tenkte var situasjonen, men sjekk ut ghostmouse macro for å se om det kan hjelpe deg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har svaret til deg. åpne notisblokk og skriv inn dette dersom du vil at Itpro skal kunn åpne seg i google chrome lagre den tesksten i en snarvei på i oppstartsmappa, når du avslutter et program på en bestemt skjerm vil programmet starte seg på den skjermen du avsluttet på.

i notisblokk skriver du inn dette

"C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe" "http://itpro.no/"

Dersom du vil bytte ut nettleseren skrive du inn den sanne og fulle pathen der nettleseren ligger feks IE

Da skulle det blir noe slikt.

"C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" "http://itpro.no/"

ta kopi av en hel streng med påskeøyner"" og lim det inn som en snarvei. da skal det fungere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive