Windows Server administrator i flere forester

7 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Lenge siden jeg har vært innom her nå. Nå går jeg på Centric IT Academy og sitter for øyeblikket med hovedoppgave i Windows Server.

Med løsningen jeg har valgt trenger jeg at administratorbrukerne i en forest har administrator rettigheter i en annen forest. Se link og bilde for eksempel.

https://technet.microsoft.com/en-us/library/cc526459.aspx

IC25541.gif

Jeg har satt opp enveis-trust og lagt admin brukerne i security groups i den andre foresten, men jeg får ikke satt den gruppen som medlem av enterprise admins og finner ingen andre måter å få tilsvarende rettigheter til brukerne.

Er det noen brukere her med kjennskap til dette? Hvordan ville dere gjort det?

Endret av Plexim
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvilken versjon av Windows bruker du? 2016R2?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Windows Server 2012 R2 bruker jeg, kan federation (AD FS)  være til hjelp kanskje? Driver å leser meg opp på det nå . 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

På grunn av tidspress ser jeg meg nødt til å droppe denne løsningen. Hvis noen kan svare på dette så er det fortsatt av interesse, men har ikke lenger behov for det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei.

Du kan vel bruke universal gruppe for dette?

Hvis du evn. oppretter en global gruppe, legger til brukerne, så legger denne gruppa til en universal gruppe, så tildele rettigheter som ønsket.

Noen nyttige tips her muligens: http://jasonduffett.net/post/5448151233/administering-cross-forest-domains-with-a-single-login

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vet ikke om det var en eller annen bug som var problemet, men jeg fikk ikke gjort det på den måten. Husker ikke lenger eksakt hvor det stoppet dessverre.

Har prøvd å følge den du linker til, men var ikke til noen hjelp. Uansett så er jeg ferdig med faget nå og har dessverre ikke tid til å prøve mer på det for å finne ut av det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

En stund siden jeg drev med Windows servere og AD design, men jeg mener at det er omvendt av slik du har det i tegningene, utifra tegningene din så godtar forest1 endringer fra både forest2 og forest3, men kan ikke gjøre endringer på forest2 eller forest3

Får å gi bedre svar på dette må jeg nok lese litt i boka først og det kommer til å ta en stund da jeg er midt oppe i flytting og oppusning av ikke mindre av 2 leiligheter akkurat nå, hvis jeg får tid nærmere romjulen kanskje jeg har tid til å skrive et svar på det da

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive