Generell IT-utdannelse?

5 innlegg i emnet

Skrevet

Hei,

jeg går siste året videregående og skal velge utdannelse snart. Er veldig interesert i teknikk og data, men vet ikke presis hvilken del av bransjen jeg vil jobbe med enda. Lurer på å søke inn på informasjonsteknologi på Hioa. Det er en bachelor, og da får jeg en ganske bred utdanning innom mine interesser, og kan kanskje finne ut av hva jeg synes er mest spennende og ta master senere?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vell hva er det du liker å drive med da? Informasjons Teknologi er et veldig brett felt, så det er veldig vanskelig å komme med noen anbefalinger på generelle grunnlag,

For eksempel hvis du er en teknikker som meg, liker å fikle med maskiner servere og annet infrastruktur komponenter så er det fint lite en bachelor eller master vil gi deg som er nyttig i jobben, du vill få litte granne mer betalt en ufaglærte pga den men veldig lite relevant til hva du gjør.

Derimot om du skal sitte med analyse og databehandling så får du nok mere uttelling for en slik utdannelse

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei,

det her er heller en fokusert på programmering og software enn hardware som jeg har skjønt det, og er også det jeg synes er mest spennende.

Skolens egen beskrivelse: Du vil lære å utvikle løsninger på plattformer som Windows, Linux og Android, med programmeringsspråk som Java, C++, C# og PHP og for enheter som pc, smarttelefon og nettbrett. Systemforståelse, brukervennlighet og praktiske, effektive og pålitelige løsninger står sentralt. Studiet gir også en god basis for entreprenørskap og innovativ virksomhet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja hvis du ønsker programmering så er det mere naturlig å velge den linja 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

ja, det var det jeg tenkte. Pluss på at den ligger nærme foreldrene mine, så jeg slipper å flytte før det trengs. Har ikke mye lyst til å ta høyere studielån enn nødvendig. 

Endret av dsm
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive