Tull med mapper/bibliotek, utforkser

15 innlegg i emnet

Skrevet

Dette er saken. 

Installerte DropBox, så på sidene der, hvordan jeg kunne gjøre mappene til å koble seg opp mot DB, sånn at den alltid blir automatisk oppdatert. 

Så angrer jeg. 

Og nå.....

Både bilder og dokumentmappa, heter dokumenter, og har det samme innholdet. (sletter jeg en fil fra en ene, blir den også borte fra den andre).

Prøver og reversere det jeg har gjort, endre lokasjon(location, jeg her engelsk utgave av win) og prøvd litt ymse, men det går ikke. 

Trodde det ville hjelpe å avinstallere DB, men den gang ei. 

Noen tips?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Høres ut som at du har fått synkronisert 2 forskjellige kilde mapper opp mot samme destinasjons mappe
Det er gratis versjonen av dropbox eller pro versjonen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg hadde gratis.

Jeg endret "location" i fliken under properties, til dropbox på både bilder og dokumenter.

Så avintallerte jeg dropbox.

Så havna alt i samme mappe. 

Kan jeg få et tilbake? er forberedt på reinstallasjon av win

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hvis du logger inn på dropbox.com ser du alle filene dine der ? I hvis så, så skal det være en smal sak å få dropbox til å fungere som ønsket
skal ikke trenge reinstallasjon av win for dette, hvis ikke win 10 har gjort noe veldig drastisk for dette, men da trur jeg vi hadde allerede hørt om det fra andre brukere

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

saken er at jeg ikke ønsker å bruke drop box. Jeg har alle filene på PC, men når alle undermappene jeg tidligere hadde i henholdsvis Dokumentr, og Bilder, nå er samlet i en mappe, 2 ganger, som heter dokumenter. 

Jeg vil ha biblioteket sånn som et var. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

okay så det er windows biblioteket som er problemet, jeg trudde det hadde med biblioteket på selve dropbox ågjøre,

Er usikker på hvilke menyer og alternativer du har for dette i Windows 10, men en god start er å ta en backup kopi av alle filene og der etter høyreklikke og velge gjennomrett standard mapper for biblioteket, hvis ikke dette fungerer så skal du også innstillinger for mapper og søke alternativer (har disse valgene i Win 7 og Win 8.1)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

prøver og prøvr, flytter lokasjon, klikker både det ene og det andre. Eneste jeg har klart å oppnå er å endre "dobbelt mappa" fra dokumenter til bilder, og vise versa. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det blir litt vanskelig å hjelpe når vi ikke vet hva du har prøvd da "klikker både det ene og det andre" er ikke veldig beskrivende av hva du har gjort ut over at du har trykket på noe..

Har du prøvd gjenoppretting av standard mapper for biblioteket? 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva slags operativsystem har du?

Som siste utvei, i Windows 10 har du mulighet til å refresh (soft reinstall) uten å påvirke personlige filer (man må alltid ta backup allikevel). Dette reinstallerer systemet tilbake til standard. Tredjeparts programvare må reinstalleres. 

Tenker dette som en siste løsning, men som nevnt over, det hadde vært greit å vite i detalj hva du har forsøkt. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg prøver å gjøre revers av det jeg gjorde, da høyreklikket jeg på documents under this pc. 

Properties, location, move, endret til dropbox...... da funka alt som tiltenkt 

Så prøvde jeg å reverse, høreklikk,prop, loc, move, men når både doc og pic (ser på ikonet på mappa), har på en måte blitt kobla sammen og er like. Prøver og gå inn på c: user, meg, og velge mappa der, men der ligger jo også alt i samme under mappe. 

Virker som om de originale separate doc og pic ikke finnes lenger på en måte.

Får vel ta en reinstalsjon av windows. 

Jeg kjøpte PC med win 8, opgraderte til win 10, så da skal det vel være en smal sak med reinstallsjon. (jeg har god erfaring med PC-tull, har dårlig IT-karma, så jeg det med formatering/re-installering, pleier å gjøre susen)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vell ja du kan retteopp dette med å navigere deg til "C:\Users\%username%\" og her lage 2 nye mapper Documents og Pictures
deretter kan du gå til properties -> location og sette den nye \ korekte stien til de nye mappene der, alt høres ut som at de ble flyttet istedenfor syncronisert med dropbox når du brukte det sånn at disse mappene ble flyttet 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

prøver dette, og det resulterer i at jeg lager en 3. kopi av den dobbeltmappa

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kunne du tatt en skjermdump \ screenshot av der du ser disse triple mappene og den menyen du endrer plasseringene på de?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

takker for all hjelp, men tror jeg tar en reinstallasjon. er ikke så stor jobb, og det blir fint å gjøre det som restitusjon etter en hard sykkeltur i morra. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive