Hvem bruker mine epost-konti

7 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Det har vært mange mystiske innkommende mail de siste dagene, alle med min egen epostadresse som avsender.

Teksten er f.eks. idag: Emailing: Image84.jpg

og på den andre kontoen: Emailing: Image94.jpg

Da jeg flyttet dem til slettet fikk jeg også opp avsenders navn:  Hhv. Michal og Reyna (dette vises ikke på innboksen, bare i slettet-boksen).

Normalt når jeg får spam blokkerer jeg avsender, men det er vel ikke særlig lurt når det er min egen epostadresse som vises som avsender, eller er det bare et triks og det er en helt annen avsenderadresse?

Mitt spørsmål er altså om jeg blokkerer meg selv om jeg flytter til søppelpost og velger blokkere avsender?

Andre eksempler denne uke med mine epostkonti som avsender:

Documents Requested (avsender Val)

Scanned image from copier@broadpark.no (avsender copier@)

F16F9E01BC07B740 (avsender bare epostadr.)  - 10-talls slike til begge konti

Selvfølgelig åpner jeg ikke slike.

Endret av llars
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

ser ut som at epost adressen din har blitt snappet opp av en spam bot som setter adressene din som avsender basert på en liste 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Kanskje. Jeg har vært litt forutseende og dette gjelder 2 epostkonti som jeg bare bruker til spesielle ting.

Den ene kun da jeg begynte med Netflix for en uke siden og den andre har bare blitt brukt til Facebook.  Jeg antar at Netflix må lekke som en sil og Facebook har jo vært hacket flere ganger. Begge er på broadpark.no (NGT) og det er kanskje de som lekker?

Har du kommentar til mitt spørsmål?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det er alltids en mulighet men jeg har aldri fått lekket eposten min på Netflix, jeg bruker også kun en spesefikk epost konto til det en gmail konto siden Netflix blir delt mellom flere bruker i familien

Facebook kontoen min er registrert på en msn epost som jeg ikke har tilgang til lengre selve epost kontoen er slettet for flere årsiden men må bruke den som innlogging til facebook mulig den hadde vert ned spammet med epost derifra

en annen mulighet er jo at selve epost tilbyderen din har blitt "hacket" eller lekker informasjon

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for svarene.

Jeg nevnte at begge konti var på broadpark.no.  Begge begynner med samme forbokstav, men er ellers helt ulike.  Den eneste fellesnevner er altså NGT (broadpark.no).  Dette peker i retning av at epostregistret deres er hacket, selv om det kan være mere kompliserte sammenhenger.

En kan jo bare tenke seg hvor mange andre som har fått mail fra "meg".  Heldigvis er det ikke mitt virkelige navn.

Jeg kommer nå til å lage div. andre epostkonti også for å få bedre kontroll. (All epost kan jo dirigeres videre til en konto som jeg behøver å følge).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis du har muligheten så vil jeg anbefale å bruke epost-alias.
Jeg har i veldig mange år kun benyttet dette.
f.eks til netflix ville det bli: netflix.deni@epost.no, og hvert alias blir videresent til hovedkonto.
Jeg må bare huske på å aktivere/opprette alias før jeg benytter den (jeg har glemt meg noen ganger..).
På denne måten kan jeg lett filtrere eposter som går til en alias, eller blokkere aliasen hvis den har blitt komprimert.
Jeg kan også da med 100% sikkerhet finne ut hvor lekasjen har oppstått.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive