Søppelpost - avsender fremstår med mitt fulle navn

4 innlegg i emnet

Skrevet

Hei forum.

Har en hotmail.com epostkonto der jeg mottar en del søppelpost hvor avsenders navn i mange av disse fremstår med mitt fulle og virkelige navn.

Akkurat nå har jeg ca 40 oppføringer i spamfilteret hvorav ca 15 av disse fremstår med mitt navn. Så langt synes det som at samtlige av disse søppelpostene med mitt navn som avsender er skrevet på spansk (har ikke giddi annet enn å skumme kjapt gjennom overskriftene før jeg vanligvis sletter alle).

Spørsmålet mitt er litt todelt: Burde jeg ha grunn til å misstenke at noen prøver å missbruke navnet mitt bevisst, eller er det bare noen som har snappet opp navnet mitt fra enellerannen addressebok fra ettellerannet firma/nettsted hvor jeg er registrert som bruker/kunde?
Og er dette noe vits å anmelde eller må man kunne regne med at navnet kan bli missbrukt til masseutsendelse av spam? Jeg vet jo tross alt ikke om andre personer rundt omkring får spam-post med mitt navn påstemplet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Sannsynligvis bare "spoofing" som du ikke får gjort noe med. Navnet ditt kan ha bli snappa opp her eller der, muligens pga av noen du kjenner som har videresendt mail til alle sine kontakter, dette er veldig vanlig og lett å sette opp fra- og til avsender. 

Er du bekymra, så kan du jo endre passord på nettsteder hvor du har en bruker, men jeg ville ikke bekymra meg helt for denne situasjonen din ennå. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for svar - da kan jeg altså ta det helt pijano ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, synes det .Ta det helt pijano. B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive