Chrome - div problemer

12 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Jeg har nettopp startet med Netflix og bruker Chromecast og Google cast og MÅ da ha Chrome på laptopen for å få ting til å virke.  Da oppstår problemene, se oppstartsiden for Chrome som er totalt uleselig. Jeg har forsøkt avinnstallering og ny innstall flere ganger.

Hva er galt og hvordan får jeg vanlig tilgang til verktøylinje etc. øverst?

Jeg er også på jakt etter hvordan jeg kan få Chromecast cec dvs. styre (få opp) valgene av inngang på tv-en osv. enten på laptopen eller på padden.  (Jeg har sjekket og jeg har Philips tv med easylink aktivert som skulle være kompatibel med chromecast cec.

For øvrig får jeg netflix til å virke fra både fra laptop og pad til tv, men henger på et meget dumt spørsmål til slutt: Hvordan stoppe en film på netflix (jeg kan bruke "midlertidig stopp" dvs. to loddrette streker, men på serier så fortsetter tv-en med neste episode og jeg får ikke stoppet det uten å slå av chromecast.  Er dette normalt?

Chrome oppstartbilde.jpg

Endret av llars
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Litt usikker på hva som skjer med Chrome installasjonen din, har du prøvd å ta en full av-installasjon reboote og legge inn på nytt, for deretter å sette denne som standard nettleser?

Når det kommer til meny linjen så har du masse valg for denne under innstillinger, samt at du kan installere div add-ons for å gjøre den mer personlig alt etter din egen smak

På Netflix så har du også innstillinger for om du skal ha kontinuerlig serie avspilling eller ikke, jeg bruker dette og får en 20 sek før neste episode spilles, og her kan du jo bruke ESC eller muse pekeren til å trykke på "Back to Browse" for å gå tilbake til biblioteket 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg får ikke opp noen valg vedr. menylinjen under innstillinger for jeg får aldri sett innstillinger når bildet er slik jeg viste.  Da er jeg helt låst mht. Chrome.  Jeg må kanskje  kontakte et chrome-forum? Har win7.

Når det gjelder netflix så lurer jeg på hvor du finner back to browse.  Er det i chromecast på padden eller på netflix på padden eller på tv-en hvor jeg ikke ser noen mulighet til å styre noe.  Jeg opplever faktisk at jeg kan slå av padden og tv-en fortsetter med flere episoder.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det med a Chrome fryser bør løses via at det blir re-installert ellers så kan det være andre ting som får den til å krasje, ellers så har du jo valgene for utsende og menylinjene som meny nr 3 under innstillingene i chrome

Når jeg bruker Netflix så har jeg en knapp indikert av en tilbake pil " <- " ved siden av den lille boksen med rulletekst om å gå til bake til biblioteket, hvis jeg kun bruker nettleseren så har jeg denne knappen nede ved siden av neste episode

Når jeg bruker chromecasten så deler jeg kun Netflix video bildet fra maskinen og ikke hele nettleseren så vet ikke om det er noen praktiske forskjell på å gjøre dette 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Last ned en portabel utgave av Chrome og test med denne installasjonen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette er rare greier.  Etter innstallasjon så har jeg iconet for Chrome 3 steder, nemlig nederst på skjermen i programlinjen, på skjermen blandt andre iconer og selvfølgelig blandt sist brukte program (via windowsemblemet nederst i venstre hjørne).

Det første og siste gir det "sorte" bildet som vist i innlegg 1.  Det samme skjer første gang jeg åpner programmet via iconet på selve skjermen, men når jeg prøver dette siste en gang til så får jeg faktisk opp en brukbar versjon av Chrome hvor jeg får både verktøylinje og mulighet til å legg inn startside mv.

Tungvindt og merkelig.  Jeg har forsøkt å fjerne inconet fra bunnlinjen flere ganger, men uansett så nytter det ikke å starte via dette senere.  Heller ikke hvis jeg drar programmet fra midten av skjermen til bunnlinjen.

Jeg er egentlig på vei til å gi opp for når jeg forsøker det som egentlig var hensikten med å begynne med Chrome, nemlig å vise noe av innholdet på TV-en (via Chromecast-tillegget) så går det så tregt at det ikke er noen vits.  Det stemmer litt med hva jeg har lest av tester.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det høres ut som at du har underliggende problemer med programfilene og evetuelle bakgrunns resusser for å få chrome til å oppføre seg slik
mitt forslag er følgende:
1. avinstaller alt du ikke har brukt på en stund samt chrome og chromecast via et program som heter "geek uinstaller"
2. kjør noen scan med CCleaner or Malwarebytes 
3.Reboot
4. scan med CCleaner og Malwarebytes igjenn for å see om maskinen din finner noe som treneger en omstart før den blir sett
5. når du ikke finner mere installer chrome og cromecast og prøv på nytt 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg har fått tips om at det er maskinvareakselerasjon som kan være problemet, enten i flash eller mere konkret i hvordan chrome presenterer websiden.  Jeg vet ikke hvor dette kan løses, men gir nå opp og avinstallerer Chrome for godt.

Behovet mitt var ganske lite og kan løses på andre måter.

Ps. Jeg har ikke virus eller lign. og har renset med bedre verktøy enn ccleaner.

Endret av llars
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Javel det er ditt valg med å gi opp, men CCleaner har ingen ting med Virus eller Maleware ågjøre bare så du er klar over det

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har jobbet mye med registry og skjulte filer og ser at cc ikke finner alt. Det var bare det jeg mente.  Jeg regner med at det er min gamle laptop med nytt innhold som er problemet (maskinvareakselrasjon o.lign.).  Jeg har lagt inn mye nytt unntatt prosessor og hovedkort.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

llars - hvorfof fortsetter du å syte og klage uten å engang prøve forslaget mitt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

llars - hvorfof fortsetter du å syte og klage uten å engang prøve forslaget mitt?

Jeg klager ikke, men har besluttet å droppe Chrome. Det har også med at Chrome forum (engelsk) bekrefter at likn. problem har noe med maskinkonfig. å gjøre. Samtidig erfarer jeg at mitt potensielle behov (å vise innhold over på TV) uansett går dårlig med Chrome.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive