Hardisk plass mangel

8 innlegg i emnet

Skrevet

Hvis du ikke bruker Steam så kan du slette alle de mappne, bare så det er sagt, Steam er den mest populere spill utgivere plattformen nå idag så hvis du ikke vet hva dette er eller spiller spil så er dette helt kurant å slette, verste som kan skje er at du må installere steam og et par spill på nytt fra internett men ingen ting kritisk for maskinen ellers 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

jeg bruker det... jeg sliter med plass mangel

jeg bruker bar 2 spill der

hvorfor tar det så plass ?

er eneste løsningen større hardisk ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Fra det bilde du linket til så ser det ut som at de to spillene du har på steam tar opp 50Gb med plass, dette er faktisk ikke så urealsitisk med nyere spill, eventuelt så kan det hende at det ligger igjen masse fra tiligere installerte spill eller programmer i biblioteket ditt

Beste anbefalingen for de som driver med spilling er å ha en egen disk for der spill kan bli installert sånn at de ikke tar opp plass fra andre viktigere ting og sinker ned OS da den fyller opp plass som den må gå igjennom under oppstart 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hvordan kan jeg forandre det da slik at jeg kan få plass ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Litt vanskelig å komme med noen gode forslag på løsning da jeg ikke vet hvordan maskin eller system det er snakk om,

Aller enkleste løsningen er å sette inn en ekstra harddisk kun for spill for deretter å flytte hele steam biblioteket over på den disken, men om du har mulighet til dette vet jeg ikke

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

hva info trenger du ?

har masse reserve hardisker

Endret av skipperen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Min Steam-mappe er på 120 GB for tiden, så det er et godt råd å ha egen harddisk for dette.

For å flytte den, så har du oppskrift fra Steam her: https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=7418-YUBN-8129

På norsk og enkelt forklart, slett alt i Steam-mappa, bortsett fra dette: 

SteamApps-mappa

userdata-mappa

og kjørefila: Steam.exe

Etter dette, klipper du ut hele Steam-mappa (som nå bare inneholder de mapper og filer som nevnt over) til ny harddisk.

Dobbeltklikk på Steam.exe og logg inn på brukeren din, så oppdaterer den innholdet og spillene dine på den nye plasseringa.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive