[løst] Windows 10 oppgradering - Win7 ikke installert

9 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Hei.

Det finnes helt sikkert en faq der ute på nettet som svarer på akkurat dette, men tror jeg vil slite med å få søkemotorene til å forstå hvor jeg vil hen.

Jeg har altså for noen år tilbake kjøpt inn en fysisk Windows7 plate med lisens og alt. Det er ikke installert, altså har ikke vært i bruk.

Nå vil jeg benytte muligheten til gratis win10 oppdatering, men hvordan går jeg frem her? Kan jeg rett og slett bare bruke samme koden jeg har fått til Windows 10?

Håper det ikke er sånn at jeg MÅ installere windows 7 FØR oppgradering til Windows 10.

Endret av Geir_HK
setter emnet som løst
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

du må installere win7 oppgi koden og aktivere, deretter installere oppdatering kb3035589 så har du windows 10 "gratis"

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hm, ok da vet jeg det. Takk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Du skal ikke trenge å installere Windows 7 lenger, så lenge du har nøkkel, hent ned og lag ISO på DVD eller minnepinne med Windows Media Creation Tool: http://m.winsupersite.com/windows-10/windows-10-create-install-media-or-download-iso-microsoft#slide-0-field_images-57211

Pass på at du ber om samme / tilsvarende versjon som du har av Windows 7, språk også (dette er viktig), så installerer du Windows 10 fra scratch og legger inn Windows 7-nøkkelen når installasjonen ber om det .

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Supert :D

Det var jo nærmere det jeg ville høre.

Produktnavnet på den DVD en jeg har fra før er "Microsoft Windows 7 Home Premium", engelsk, så her er det jo bare å håpe på at det ikke endrer seg til en degradert versjon av windows 10, slik jeg har hørt rykter om (men så langt ikke testet selv).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det finnes bare to versjoner (home og pro) i tillegg til mobil, så du skal få en vanlig home versjon.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Dette var jeg faktisk ikke klar over, fint at man bare trenger en gyldig nøkkel det gjør jo prosessen 10x mer effektiv 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja, veldig deilig! Har gjort dette noen ganger nå, senest i går med en kompis PC hvor eieren har dratt på ferie.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Og så er det visst sånn at det er versjonen med bokstaven "N" man må laste ned for Europa. Det er vel uten media player, noe jeg ikke tror jeg kommer til å savne nevneverdig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive