gratis eller betale antivirusprogram?

6 innlegg i emnet

Skrevet

Har lyst å høre andres mening om antivirusprogram på pc. Noen sier at gratisversjonene er bra nok for en hjemmebruker, mens noen igjen mener at man er tryggere med de som man betaler for, da er man helt sikker. Jeg for min del har brukt gratisversjonen av avast i mange år, men det er i flere situasjoner, spesielt når jeg logger meg på nettbanken, kommer den med flere forslag om hvilke goder jeg oppnår hvis jeg oppgraderer. (den skriver også om hva jeg er utsett for hvis jeg IKKE oppgraderer).

Jeg vet at det er mange glupinger her inne, hva mener dere om dette, skal jeg oppdatere til fullversjonen av Avast eller anbefaler dere en annen programmvare, gratis eller betaling. Er jo klar over at det er sunn fornuft når man surfer på nettet, men man vet jo ikke hva annet som er "der ute".

Så....noen kommentarer???

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei .

Gratis versjon er vel så bra som betalbar, oppdatering mot nye trusler skjer på samme måte som betalbar. Ved å kjøpe, får en noe tillegg i programvaren, som en stort sett ikke har særlig bruk for, og en slipper gnålet om oppgradering. Har man ikke noe i mot dette gnålet (noe jeg har og følgelig kjøper sikkerhet fra Eset som jeg har lang og god erfaring med), så fortsett som før og med god fornuft og nettvett, så kan du føle deg trygg. 

Et annet gratis antivirusprogram som ikke maser om oppgradering, og skårer høyt på sikkerhet er Bitdefender (de har også pro versjon), så hvis du blir lei maset til Avast, kan jeg varmt anbefale dette .

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

gnåling ja, der sa du ordet. Skal undersøke de to programmene du anbefaler, så skal jeg tenke på hva jeg skal finne på. Godt å vite at jeg ikke trenger å være urolig. Så tusen takk fordi du tok deg tid :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bare hyggelig! :)

Du kunne jo også sjekke med banken din eller ISP, flere der som tilbyr gratis sikkerhetspakke (antivirus/brannmur/antispam etc) til deg som kunde .Pakker som vanligvis koster. 

Telenor tilbyr Norton (som foreløpig funker dårlig med Windows 10), Get tilby Norman (Ikke så bra rykte før, men er kjøpt opp av AVG og har skåret høyere i tester etter det), DnB tilbyr McAfee .

Noen eksempler

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

DNB tilbyr faktisk betalt versjon av McAfee som er en av de bedre "sikkerhts pakkene" og ikke bare antivirus, selv så pleier jeg å bruke Eset eller ZoneAlarm avhengig av hvem som skal bruke maskinen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Med Avast er det jo sånn at det har blitt mer gnålete med årene (ref. 10 år ish).

Med litt egeninnsats er det faktisk mulig å få legge en demper på gnålet. Har ikke gjort det selv, men lurer litt på om jeg skulle bruke noen timer på å lage et Autohotkey script som lukker gnåle-boksene etterhvert som de dukker opp ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive