bruke windows10 til oppsett av raid0

3 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg har brukt windows10 sin raid oppsett for mine 3 SSDer for å sette opp raid0

Men når jeg måler farten med crystaldisk så får jeg kun hastigheten til en hdd, å ikke 3 slik det skal være.

Har satt opp raid0 med bios før, men siden jeg holder på med en del testing av beta bioser til HK mitt, så mister jeg raidet mitt hver gang jeg hiver inn en ny beta.

Lette da etter en annen måte å sette opp raid0, slik det ikke blir berørt.

Noen tips til løsninger, slik jeg får hastigheten jeg skal ha? Har valgt "simple" på raid valg i windows.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

En gylden regel er aldrig å bruke betaer i kritiske data. Personelig foretrekker jeg å bruke en egen dedikert raidkontroller i egen server. bruker aldrig windows sin "radi" funksjon. Siste drivere bruker jeg ikke heller ikke da disse ikke er gjennomprøvd. bare et tips.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Å bruke såkalt "Fake Raid" på hovedkortet er å be om problemer selv når du bare stiper diskene dine, du bør bruke en dedikert kontroller til dette
en annen ting å tenke på er at du får veldig mye lavere MTBF ved å bruke flere disker en 2 i Raid0 oppsett

Når det er sagt så burde det si seg selv at når du bruker raid funksjonen til hovedkortet som igjen er styrt i bios \ uefi så vill du miste arayet mellom hvær gang du flasher ny bios \ uefi og du må manuelt sette det opp på nytt for at Windows eller Linux skal gjenkjenne diskene (hvis det er OS disker) ellers så har du Diskpart \ GParted å sette disse instillingene på i etterkant 

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive