Fagprøve IKT Driftsfag

7 innlegg i emnet

Skrevet

Hei.

Holder på meg fagprøven nå og er på siste del som er logisk skisse av nettverket.
Må bare innrømme at nettverk er ikke min sterkeste side.

Har et ganske simpelt oppsett og det er rett os slett bare rett fram. Har vedlagt bilde av skissen jeg har.

Sitter på nettverk som er avkuttet bedrifts nettet og kjører ALT virtuelt.

Noen som har noen pointers? Og vil dere si at denne skissen er stryk eller akkurat OK for Bestått gradering.

visio.PNG

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Fra et nettverk og sikkerhets perspektiv så mangler du et par viktige ting som dedikert Brannmur, IPS\IDS og Router

Regner med at du kjører Windows miljø og kjører DNS ADDS og DHCP fra Domenekontrolleren, men fra et nettverks perspektiv så må dette tegnes inn som egne enheter siden DHCP er ikke en Router, men bare en automatisk konfigurasjon tjeneste til klientene dine så denne kan sitte hvor som helst  

Ellers så er det et av de reneste og enkleste nettverk diagrammet jeg har sett på lenge og du bør få godkjent på dette men trur du vill få meget godt ved å legge til de få tingene jeg nevner over

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for svar.

Gatewayen er jo "ruteren" eller tar jeg helt feil her nå.

Skal lese litt på det med IPS/IDS og brannmur som du sier.

Ja kjører DHCP, DNS, AD fra Domenekontrolleren. Har backup løsning og print server på filserveren.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

i nettverk terminologien så er ikke gateway det samme som en ruter, de du mest kjenner som ruter er sikkert det Levrandøren din gir deg som er mer en multi-modem da den er både modem, gateway, router, switch og trådløs aksesspunkt i en enhet, men i nettverk verden så er dette separerte enheter som må inn i en oversikt på hvordan det henger sammen 

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvordan gikk fagprøven?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bestått.

Fikk hjerneteppe når de villa ha en "dypere" forklaring av DHCP/DNS det kostet meg Bestått Meget Godt. Men Bestod. så jeg er fornøyd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Får vell bare gratulere med bestått fag prøve da, 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive