Engelsk PDF fil oversette til norsk ?

3 innlegg i emnet

Skrevet

Jeg fant på nettet en bruksanvisning som var på engelsk og det var  PDF fil. Jeg ønsker å oversette den til norsk, men det var ikke helt enkelt. Jeg ser det kan oversettes til Word og det koster den billigste formen kr 20 pr. mnd. Jeg forsøkte også å taste "Lagre som annet.." og valgte Tekst, men den klarte ikke å overføre fra PDF til vanlig tekst ? Jeg kopierte også til Utklippstavle, men jeg vet ikke hvor jeg skal finne denne Utklippstavle ? Det går an å kopiere sidene  og lime det inn f.eks. i Open Office. Jeg får den på engelsk, men når jeg oversetter til norsk i Google, kommer ikke alt med og jeg får heller ikke med figurer og bilder. Fins det et program eller en måte å oversette en engelsk PDF fil til norsk slik at man får med figurer og bilder også ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva er det du egentlig ønsker her, er det

1: Oversette språket på innholdet fra Engelsk til Norsk?
eller
2: Konvertere fil typen fra PDF fil til DOC fil (MS Office Word \ LibreOffice Writer)?

Hvis du ønsker innholdet oversatt til Norsk så er det dårlig med gratis alternativer og du kommer best ut med å leie inn en oversetter, Derimot så er det utallige metoder å gjøre en PDF fil over til et rent tekst dokument som kan redigeres i MS Office eller LibreOffice hvis du ønsker å gjøre oversettingen selv. Prøv å unngå google oversetter den tar ikke hensyn til språk oppbyggingen og tar bare ord for ord direkte så slut resultatet blir skikkelig uprofesjonelt og det er nesten bedre å skrive alt selv

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Enig med Knut her. Og om du skulle brukt google oversetter (anbefales ikke) så bør du ta et og et ord, men ville heller leid noen til og gjøre jobben, f.eks på finn.no har de en seksjon som heter "småjobber" der kan du nokk få billig hjelp, eventuelt på en freelancer side.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive