Bildesamling hvor en kan peke på person for å få frem navn

7 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Jeg er litt bakpå når det gjelder nyere programmeringsspråk og håper på hjelp. 

Jeg har en stor gammel slekts-bildesamling som for å bli mere anvendelig bør fungere slik at brukeren kan føre cursor til eller over de enkelte personene på bildet for å få opp navnet på vedkommende.

Jeg har sett dette fungere veldig bra på http://verdalsbilder.no Se venstre kolonne, velg navnsatte bilder.  NB. Større versjon av bildene må velges før navnesettingen fungerer.

For mange år siden helt fra internets barndom hadde jeg noen hjemmesider hvor det var en lignende løsning, men den krevde masse arbeid og nitid nøyaktighet både for å regulere størrelsen på bildet og peking hvis ikke så funket det ikke.  Jeg er på jakt etter et enkelt opplegg. Finnes det?

Endret av llars
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har ikke brukt dette selv, men etter et lite søk, kom jeg frem til en side med 6 alternativer som tilbyr "facebook" lignende bilde tagging script ;)

[Link til siden]

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for svar, men de fleste av disse er 10 år gamle og virker ikke lenger.  jquery synes uaktuell da videoene viser at en må programmere mye.  Den siste er kanskje bedre, men også komplisert.

Håper på flere forslag.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Er det noen som kjenner til picasa? http://picasa.no.softonic.com/

Jeg er usikker på hvordan det fungerer.  Det finnes en versjon som heter picasa.google, men den er uaktuell for den involverer google for mye for meg.

Det jeg ønsker meg er en versjon som fungerer på bilder i utforsker, evt. på min egen web-side og ikke på "skyen".

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Picasa har vel alltid vært et Google-produkt, meg bekjent, og de har avviklet det nå og erstattet tjenesten med Google Photo:

https://photos.google.com/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hvis du bare laster opp alle bildene til google photos får du jo denne funksjonaliteten.

De kjører ansiktscanning og så kan du f.eks sortere ut alle bilder av deg selv - funker overraskende bra. Gratis er det og, så lenge du ikke laster opp bildene i max kvalitet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Takk for svar.

Men jeg tror jeg venter med picasa.  Jeg har i mellomtiden blitt anbefalt en kombinasjon av GeoHTML og et html-editeringsprogram som f.eks. EditPlus. 

Jeg har testet dette og det virker helt fantastisk.  Et bilde med 20-talls personer er lett å navnsette og kan plasseres hvor som helst på egen maskin eller på en webside.  Det kan også sendes på mail.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive