Hvilken nettleser anbefaler du

7 innlegg i emnet

Skrevet

hey jeg lurer bare på åssen nettleser dere anbefaler ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Akkurat det med nettleser virker å være veldig personlig preferanse. Selv har jeg brukt Chrome i veldig lang tid, men nå har jeg delvis gått over til Vivaldi, blant annet fordi den har mange flere tilpasningsmuligheter. Og jeg liker grensesnittet på den sånn generelt.  
Har tidligere brukt både Opera og Firefox over en lengere periode, men ga opp de for Chrome. Så jeg holder en knapp på Chrome, men vil du ha mange tilpasningsmuligheter, prøv ut Vivaldi! 

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva med NetScape eller enda bedre 3W (WorldWideWeb) to av de første nettleserene hvis du føler deg litt nostalgisk, må sikkert finne fram en gammel Windows 3.1 maskin...

Men fra spøk til alvor, så spiller det ingen stor rolle på hvem nettleser du bruker sålenge du tar og bruker de riktige forholdsregler når det kommer til nettvett og nettverks sikkerhet, aller dårligst ut her er Internett Explorer også kalt "Internett Eksploderer" Ellers så er de mest poppulære nettleserene Chrome, FireFox, Opera eller hvis du har Apple produkter Safari.

De tekniske forskjellene mellom disse er så minimale at det kommer ned på personlige preferanser og personalisering av den enkeltes nettleser, dog det du bør merke deg er at Chrome har aktivt gått for å kutte all Java support (Java plugin, ikke Java script) så hvis du er avhengi av noe som bruker Java, velg noe annet

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Som de sier er dette veldig etter smak og behag, en del påstår at chrome og opera er raske nettlesere uten at jeg mener og merke noen forskjell i hastighet på noen av de forskjellige nettleserne.

Og som Knut sier, så er forskjellene minimale om du ser bort fra det Mazterpill sier at du har mye mere personaliserings muligheter med Vivaldi, samt den har også støtte for de fleste chrome utvidelsene ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bruker Edge. Dersom dette ikke er støttet bruker jeg IE. Dersom dette ikke er støttet bruker jeg en annen nettside / webapplikasjon.

Ingen Googleware på min maskin nei.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Har forsøkt å være positiv til Microsofts nyankommet nettleser; Edge, men lar vente på seg til egenskapen for å dra og droppe en url til skrivebordet er på plass.

Nettleser er ett fett for meg, så lenge det gir meg det jeg vil, kjapt og greit. Går mest på det jeg er vant med, og selv om storebror Google ser meg (en synes jo uansett), så er Chrome mest brukt, og litt IE.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Bruker Edge. Dersom dette ikke er støttet bruker jeg IE. Dersom dette ikke er støttet bruker jeg en annen nettside / webapplikasjon.

Ingen Googleware på min maskin nei.

Bruker selv også for det meste Edge og IE om noe ikke virker i Edge, om det ikke fungerer der, bruker jeg som oftest Firefox, når det er sagt har jeg de fleste installert da jeg tester mine websider i de forskjellige nettleserne, fremdeles ikke optimalt med bootstrap :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive