Telenor mini ruter

3 innlegg i emnet

Skrevet

Har Telenor mini ruter 4G Huawei.  Ved overgang til OneCall ble det svart at jeg kunne bruke denne ruteren, til deres sim kort. Jeg har fått Sim kort fra OneCall men jeg får det ikke til å virke. Har kontaktet OneCall for å få oppsett til dette hvis det er noe som må forandres. Får ikke noe god  hjelp der. Er det noen som har forslag til hvordan dette løses ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Routeren kan nok brukes, ingen tvil om det. Spørsmålet er bare om det er Telenor eller OneCall som krever spesial oppsett.

Hvis du klarer å logge deg inn i web-grensesnittet, en adresse lignende 192.168.1.1, så finner du stedet hvor du oppgir autorisasjon for mobilnettet, står det "telenor" noe sted her? evt hva finner du?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

enkleste måten å finne adressen til ruteren er å koble seg til nettverket på den, åpne programmet cmd.exe og skrive kommandoen: ipconfig /all
her vil du se all nettverk informasjon for datamaskinen din og du leter etter den ip adressen som er oppgitt for default gateway, de adressene er typisk:
192.168.0.1 \ 192.168.1.1 \ 10.0.0.138 fra leverandører her i Norge, kan også hende at denne adressen står oppgitt i de papirene som fulgte med når du kjøpte den hvis disse fortsatt er tilgjengelig

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive