Tips til fagprøve

6 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Slettet

Endret av pijano
Endret emnetittel. Forsøk å gi korrekt info i emnetittel.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Litt usikre på hva du mener med tredjeparts programvare, og at du ikke kan bruke dette?

Bedrifter står jo fritt til å velge de programmene og systemene de vill selv og som passer til det de driver med, så det er lit vanskelig å gi svar på det med tredjeparts programmer uten kontekst.

Ut over dette så er jeg også usikker på om dette går mot forums reglene ved å gi hjelp på lekse \ fagprøve hjelp her

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

vel grunnen til for at jeg sier det med tredjeparts programvare er fordi jeg har opplevd at noen strøyk for å ha det i fagprøven,
Jeg tror ikke det går mot forums regler å komme med tips siden det er folk som har spurt det samme spørsmålet før bare ikke samme spørsmål.

Jeg vil ikke ha noen løsninger, jeg vil bare ha tips på nødvendige programvare som ikke er tredjeparts og er knyttet til tjener og klient f.eks

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Vell fortsatt litt usikker på scenarioet ditt her ang hva som kan beregnes som tredjeparts programmer i en server \ klient struktur i mitt hode så går dette på protokoller og så lenge serveren og klienten kommuniserer på samme protokoll så er det opp til brukeren \ it ansvarlig hvilken de vil bruke

Siden du poster i Windows Server kategorien går jeg ut ifra at dette er et rent Windows miljø;

Da vill jeg anta at de mener programmer som du kan administrere serveren din med og der trenger du egentlig ikke noen mere en PowerShell MMC og MSTSC

Klienten altså sluttbrukerens maskin burde ha de vanlige office programmene word, excel og outlook ellers så er jo alt verktøy du trenger innebygget mot å melde inn og ut av AD og Group Policy til å dekke restriksjoner 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

hmm, takk for tipset,
jeg tenker vel på sccm der jeg kan deploye klienter med programmer som er nyttig f.eks Office men det tar såpass lang tid at jeg bare nevner det muntlig slik at de forstår at jeg ville gjort det hvis jeg hadde mer tid.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

SCCM ja det er en finfin funksjon for å gjøre tanking av klienter, og bruker winsix tjenesten du deployer bare windows os og de nødvendige drivere, viktig å lage en intern regel om at det er kun visse modeller som er godkjent i nettverket ellers så får du det aldri til å virke sikkelig og igjen så styres dette også via powershell 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive