Telenor epost problemer

11 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

Når ble de så Nazi hos Telenor?

Jeg har vel hatt en epost der sikkert i over 20 år nå, og dette er ganske ekstremt.
Den ble ganske søppel når de gikk over til javascript basert web-epost, men fortsatt mulig å bruke hvis du hadde tålmodighet til det.

Fra hovedkonto 25.09.15:MFp3SHdM.jpeg

Fra en familiekonto 25.02.16:
http://bildr.no/image/dU9EOW9T.jpeg

Fra Mine Sider registrering:
http://bildr.no/image/d0JWVXNI.jpeg

Det er helt uaktuelt å oppgi personnummer og mobil for å registrere en familie-epost.

Før kunne du håndtere disse under hoved-eposten, men nå må du bruke Mine Sider, noe jeg aldri har satt opp, og heller aldri kommer til å sette opp.

Dermed er vel spørsmålet mitt hvordan jeg kan laste ned all epost fra kontoene jeg har, siden jeg bare må akseptere at de kommer til å bli stengt.

Ikke noe krise i seg selv, siden det alltid har blitt benyttet alias som har videresent til telenor-epostene. Så jeg kan bare endre videresendingsadresse hos boksen som håndterer alle aliasene.

Endret av Deni
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hei.

Kan du ikke sette de opp i en klient, ala Thunderbird, Outlook, Live mail og få lastet ned e-postene slik?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Fikk lastet ned alt med imap.
Det er lenge siden jeg benyttet lokal epost klient, og da var det kun pop.

Er det noen måte å kryptere lokal epost, og kreve passord for å logge på thunderbird/icedove?

Hvilke norske tilbydere av epost som er verdt noe finnes det?
Hvis jeg skal sette opp selv til dette formålet trenger jeg vel en vps server i Norge, men jeg vet ikke av noen brukbare leverandører i Nord-Norge.
Det meste er jo stasjonert på østlandet...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

skal være en funksjon i thunderbird du kan aktivere som ber deg om brukernavn og passord på kontoen ver gang du åpner den, husker ikke hva den hetter akkurat nå, men skal være under konto eller autentisering innstillingene

Hvis jeg skulle sette opp en ny norsk epost leverandør idag, ville jeg sjekket ut digipost eller e-box da disse er godkjent til bruk av alle offentlige etater og datatilsynet og difi prøver å pushe alle over på denne plattformen, jeg blir på gmail så lenge jeg kan værtfall 

ellers ville jeg ikke satt opp noen epost server på en VPS, da dette pleier å ta en den del resurser som koster ekstra på en VPS

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Det med digipost og e-box vil nok ikke være aktuelt, siden det er hele grunnen til at telenor blir droppet. De har startet å kreve mobil og personnummer.

Jeg vil nok fortsatt være ute etter en mulighet for å sette opp noe på en server i Nord-Norge hvis dere vet om noen som tilbyr noe slikt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg jobbet for telenorbutikken i 4 år og fant ut av HVORFOR de bruker det til mine sider.

Ditt personnummer er jo en ting som DU har som person ikke hva andre går rundt, når du oppgir dette ville jeg tro at telenor verifiserer at det er deg.

Samme som bankID (kode + passord + person nummer)

Dette også for og matche Telefon + Bredbånd + andre tjenester ville jeg tro at du må oppgi et personnummer for og ha 1 link til alt. (delvis personnummeret ditt gir info om alt om deg) samt når du gir dem navnet ditt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg bruker 1 live.com til innlogging på windows og gmail til vanlig, ellers har jeg 1 epost som jeg har laget på mitt webhotell, brukes fint lite, men den får jeg i hvert fall ikke noe dritt på ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Jeg har nettopp dumpet over tjenesten. https://www.mailinator.com/

dette ser ut som en finfin tjeneste å bruke for registreringer på sider og tjenester du ikke vill skal spamme ned din vanlige private epost konto

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

@Eventyret,
Dette gjaldt jo en famile-epost, og ikke hovedeposten så jeg forstår ikke hvorfor de måtte spørre om noe slikt.
For ikke å ta med det at personnummer ikke er godkjent for å bruke til verifisering/identifisering av personer.

@Knutazz,
Jeg har brukt flere slike tjenester i mange år, og det fantes en norsk som het 'kast.no', men den ble lagt ned for en stund siden, fordi det ikke var nok personer som benyttet tjenesten.
Problemet her er jo at enkelte tjenester ønsker du å ha aktive lengre enn et par timer.
Jeg låner per i dag en liten del av en server hos en bekjent som jeg benytter til alias-videresending, og det virker bra, men nå mangler jeg jo mottakeradresse! (Jeg tror spamgourmet tilbyr noe lignende.)

NB.
Det gikk fint an å logge inn på epost-kontoene i dag, selv om mars er forbi...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Oppdatering!

Jeg har mottatt en ny epost fra dem ;D

http://bildr.no/image/SCtoUjFL.jpeg

Skrivefeil har den også...!

Endret av Deni
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Hva er det Telenor tenker på detter er så feil at det blir flaut, men lykke til  

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive