Ny "gamer" laptop

3 innlegg i emnet

Skrevet

Hei, ser behovet for å oppgradere min gode gamle skolepc fra 2009 og tenkte å gå for noe litt mer juicy denne gangen. Laptopen holder seg stort sett i hjemmet, det vil si at den kan være så feit og tung den bare vil. ( uansett er det jo enklere å flytte på en slik kontra en stasjonær..)

Det jeg tenkte å spørre om noen her har noen synspunkter på f.eks Acer nitro eller Lenovo Y700.. eller generelt hva er den "beste" laptopen man kan få kjøpt til under 10k med da et noen lunde greit skjermkort?
Skal ikke brukes primært til gaming, men jeg ser fordelen med at pc-en har er greit skjermkort.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

bump

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet

Ja jeg har noen synspunkter på dette, siden du spør....

1. Det finnes ikke noen god gamer laptop, uansett hvor mye penger du spytter idet, dette er på grunn av at alt er så kompakt bygget at selv om at du finner maskiner med gode spesifikasjoner så vill de slite pga dårlige kjøling av komponentene.

2. Acer maskiner bør du holde deg unna, de er såpass dårlig konstruert og bruker elendige materialer i selve konstruksjonen så de faller sammen bare du ser på dem, kontra andre merker, jeg har eid 4 forskjellige Acer maskiner og alle har vert av dårlig bygg kvalitet uavhengig om det har ver intel eller amd maskiner, dog dette var under "mørke tiden" til Acer men jeg stoler fortsatt ikke på dem.

3. Lenovo har slitt en del med forbruker maskinene sine, jeg har kun hatt pro \ enterprise klasse maskiner fra dem og de er knall gode.

Når dette er sagt så lurer jeg på om det er noen spesifikk grunn for at du ikke vill bygge noe selv?
du får en mye kraftigere maskin for ca halve prisen du har tenkt å legge i en laptop og siden dette er i hjemmet kan du jo simpelt sette bort selve maskinen i en krok ute av synet så tar den ikke opp noen stor plass hvis du ser på matx eller itx standarden på maskinvaren eller eventuelt NUC maskiner som kan festes bak på VESPA festet til en skjerm så blir det som en alt i ett maskin.

Uansett hva du velger å gjøre så bur du finne ut og definere hva den dagligdagse bruken av maskinen kommer til å være, og etter det finne en som passer det behovet, det er sånn du får den beste ytelsen til lavest pris og som holder en god stund 

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive